Kezdőlap Blog Oldal 402

Család és munka egyensúlya a mindennapokban

A fenti témában tartott előadást Dányi Zoltán (szadai lakos) keresztény pár- és családterapeuta a Szadai Keresztény Szülői Kör meghívására szeptemberben. Az előadás sokunkat elgondolkodtatott erről a témáról, mert kérdéseket fogalmazott meg bennünk, kicsit kívülről láttatta a mindennapjainkat, azok beosztását.

Freud szerint két életfeladat van: szeretni és dolgozni. Vannak, akiknek az előbbi fontosabb, másoknak az utóbbi, a teljesítmény, a hivatás, a pénz. De a mondás szerint: „A pénz nem minden! A pénz nem boldogít! Nem lehet mindent pénzen megvenni!…” Mindannyian láttunk már gazdag, de boldogtalan, félresiklott életet.

Akkor mi a boldog élet titka témánk vonatkozásában? Ezt mindenki maga érzi!

Előadónk egy gyakorlati feladatot adott a  jelenlévőknek. Kérte, hogy egy kör alakban három szeletben osszuk fel a napjainkat. Ebből kiderül, hogy mennyi részt foglal el benne a család, mennyit a munka, és mennyit az én. Változhat ennek beosztása naponként, életszakaszonként, de mindig lássuk ennek az arányát!

A gyermekeknél:

  • A tanulás kötelezettsége mellett legyen szabadidő is!
  • Nem kell mindent tökéletesen tudniuk!
  • Mindig érezzék szeretve magukat!

A felnőtteknél összetettebb a helyzet, mert:

  • Helytállunk több szerepben is: nő/férfi, feleség/férj, anya/apa, beosztott/főnök… Jó, ha ezekben a szerepekben jól érezzük magunkat, és ezek nem leszívják az erőnket, hanem energiát adnak!
  • A társunk lehet, hogy kívülről jobban lát minket. Merjek tőle segítséget kérni! Bízzak abban, hogy ő jót akar nekem! Ne legyünk egymás versenytársai! Legyenek közös céljaink!
  • A külvilág felé tudjunk nemet mondani! Legyen egy fontossági sorrendünk!
  • A munkát, a napot tudjuk már otthon lezárni, elengedni és a családra koncentrálni!
  • A munkában nézzük meg, hogy a hivatás vagy a pénz motivál minket, mik a gyengeségeink-erősségeink, hatékonyak vagyunk-e, karrierutaink vannak-e?…

Ha ezek vizsgálatára szánunk egy kis időt mi magunk is és együtt leülve a párunkkal, már akkor jobban egyensúlyba kerülhet a család és a munka.

Simonné Horváth Anikó
(Megjelent a 2111. Szada önkormányzati havilap novemberi számában.)

Faültetések az 500 év – 500 fa projekt keretében

87 fát ültettek el idén ősszel az 500 év – 500 fa projekt keretében. A Magyarországi Baptista Egyház kezdeményezéséhez tíz magyarországi helyszínről csatlakoztak baptista gyülekezetek, iskolák, szociális intézmények. 

A vírushelyzet az idei évben is megnehezítette, hogy ünnepi alkalom keretében ültessék el a megigényelt fákat, a táblákkal kiegészülve mégis emléket állítanak baptista közösségünk múltjának.

2023-ban ünnepeljük az anabaptista-baptista misszió Kárpát-medencei megjelenésének 500. évfordulóját. A jubileumhoz közeledve célunk, hogy a következő években 500 fát ültessünk el baptista gyülekezetek, intézmények környezetében, Magyarország és a Kárpát-medence zöldítése érdekében. A tavalyi évi ültetésekkel együtt már 175 fával és a hozzájuk tartozó táblákkal találkozhatunk az ország különböző pontjain. Az 500 éves múltra való emlékezés mellett szeretnénk felhívni az emberek figyelmét az egészséges környezet fontosságára is.

Az 500 év – 500 fa kezdeményezéshez a jövő év során is lesz lehetőség csatlakozni. A jelentkezés részleteit egyházunk csatornáin fogjuk megosztani.

IV. advent: Szeretettel várj!

…tartsátok meg magatokat Isten szeretetében, várva a mi Urunk Jézus Krisztusnak irgalmát az örök életre.” (Júd 21)

A szeretetről talán mindent elmondtak már. De minden szónál több az, amikor átéljük: szeretek, szeretnek. A legtöbb pedig a bizonyosság: Jézus szeret! (Papp János)

Felkészülni az örömhírre

Régóta foglalkoztat egy ellentmondás, amit bárki megtapasztalhat hívő élete során.

A Szentírás az evangéliumok legelejétől hangsúlyozza, hogy Jézus az a Szó (Ige), amelyre a világ vár. Az Újszövetség szintén ezt visszhangozza az apostoli levelekben. Sőt, már az ószövetségi próféciák is mind őt, a Messiás személyét mutatják fel megoldásként az ember problémáira. De számtalan mai missziós hangvételű írás is megerősíthet bennünket abban, hogy a világ szomjazza az örömhírt.

Miért tapasztaljuk mégis sokszor azt, hogy bizonyságtételünk erőtlen, vagy nem is tudjuk megszólítani az embereket az evangéliummal? Miért van az, hogy ha a lehető legközelebb visszük Isten üzenetét a szívekhez, akkor is távol maradnak őtőle? Persze sokszor mi is alkalmatlanná válhatunk a bizonyságtételre, és kegyelemre szorulunk, de azt hiszem, a hiba nem mindig az örömhír hozójában keresendő, ennél átfogóbb problémáról van szó.

Egy teológiai cikk utáni hozzászólásokat olvasgatva megerősödött bennem a kérdés: valóban erre az üzenetre van szüksége a világnak? Az egyik hozzászóló rávilágított, hogy a Jézus korabeli Júdeában hittek abban, hogy az édenkerti állapotokból indult ki minden, és a problémáik gyökere a bűn jelenléte az életükben és az Istennel való kapcsolat megromlása, és mindezek helyreállítása jelenti a megoldást. Ez nem állt messze az ókori gondolkodásmódtól, annál inkább a miénktől. A mi kortársaink kevésbé hisznek abban, hogy létezett valaha tökéletes (bűntelen) világ és tökéletes kapcsolat Isten és ember között, vagy hogy ezek jelentős tényezők lennének a mai ember életében. Sőt, a halál utáni élet lehetősége vagy tetteink örökkévaló következményei sem tűnnek olyan nyomasztónak már, hogy mindenáron keressük a megmenekülés útját. A Krisztus követésében rejlő további kincsek, mint a küldetésben értelmet nyert élet vagy a közösségben megtalálható öröm sem olyan vonzó, hogy áldozatot hozzunk értük.

Mit tegyünk akkor mi, XXI. századi keresztények? Hogyan mutassuk fel a Megváltót? Hogyan prédikáljuk a megfeszített Krisztust?

A számomra megnyugtató választ egy adventi áhítatoskönyvben találtam meg (John Piper: Az öröm hajnala). Már Jézus zsidó hallgatóit is ugyanaz választotta el a hittől, mint a ma emberét: „Hogyan tudnátok hinni ti, akik egymástól fogadtok el dicsőséget, de azt az egy dicsőséget, amely az egy Istentől van, nem keresitek?” (Jn 5,44) Mennyivel inkább igaz ez a mi információs társadalmunkra, ahol a dicsőséget már mindenki tetszésben (lájk), nézettségben, látogatottságban, szavazatokban méri, és ahol a népszerűséget könnyen pénzre és hatalomra lehet váltani, és ez fordítva is igaz!

Ha készíteni akarjuk a szívünket az Ige befogadására, le kell lepleznünk magunkban ezeket a motivációkat. Ha pedig másokat akarunk Istenhez vezetni, vajon nem kellene-e előbb lebontanunk ezeket a falakat? Nem lehet, hogy ezt a fontos lépést eddig kihagytuk, és visszapattant ránk az üzenet?

Azt jól tudjuk, hogy a világ mindig megpróbálja eltakarni előlünk Isten fényét, erre minden korban meglesznek az eszközei. „Ezeknek a gondolkozását e világ istene megvakította, mert hitetlenek, és így nem látják meg a Krisztus dicsőségéről szóló evangélium világosságát, aki az Isten képmása.” (2Kor 4,4) Az viszont a mi felelősségünk, hogy a saját generációnkat rádöbbentsük erre a végzetes csapdára. Nem más, mint a mindenható Isten hív minket erre, akinek szava a világ kezdete óta szól – „Sötétségből világosság ragyogjon fel!” – , és ez visszhangzik a mi szívünkben is.

Ráadásul az evangéliumból elnyerhető ajándékok – a megbocsátás, az üdvösség, a küldetés, a közösség – elsősorban nem is a mi megnyugtatásunkat vagy önmegvalósításunkat szolgálják. Az elsődleges céljuk az, hogy felismerjük bennük Istent, az ajándékozót, örvendezzünk benne és dicsőítsük őt! Mennyivel másabb ez, mint egymástól fogadni el a dicsőséget!

Fogadjuk meg a könyv szerzőjének tanácsait saját adventi készülődésünkben, és vezessük erre a ránk bízottakat is!

Szólláthné Zita

„Hogyan készülhet a szív, hogy Krisztust a maga valóságosságában fogadja el? Nagyon egyszerűen.

Először is, a szívnek el kell távolodnia az emberek dicséretétől…

Másodszor, a szívnek meg kell szabadulnia attól az ábrándtól, hogy a lelket elégséges pénzzel vagy anyagi javakkal táplálni…

Harmadjára… vágyakozás kell hogy ébredjen a szívünkben olyan vigasztalás és megváltás után, amit a világ nem tud megadni.

Végül, negyedjére, Istennek, az Atyának ki kell jelentenie magát, a szívünket meg kell nyitnia, hogy ujjongva kiáltsuk, mint az az ember, aki hihetetlen értékű kincset talált: »Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia, múltbeli bajok miatti vigasztaló, jövőm megtartója. Végre látlak! Befogadlak úgy, amint vagy.«

Bárcsak ezt tenné velünk Isten ebben az adventben! Lehessen az idén ez a mi ajándékunk, tanúságtételünk, sokunk bizonyságtétele!” (John Piper: Az öröm hajnala)

Nem késlekedik az Úr az ígérettel (2Pt 3,9)

„Nem késlekedik az Úr az ígérettel, amint egyesek gondolják, hanem türelmes hozzátok, mert nem azt akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt, hogy mindenki megtérjen.”

Oly sokszor olvastam s idéztem ezt az igét prédikáció és egyéni beszélgetés közben, hogy megtanultam könyv nélkül, de a Károli-fordítás szerint, mert életem nagyobb részében ez volt a Bibliánk. Éppen ezért feltűnt néhány szó szinonimája. Hogyan is hozza textusunk ezt az igét? Így: „Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek késedelemnek tartják; hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek, hanem hogy mindenki megtérésre jusson.” Ami a két fordításban azonos, hogy az ígérettel nem késik az Úr, holott a szöveg összefüggése azt sugallja, hogy nem az ígéret késik, hiszen az már régen megvan, hanem az ígéret teljesítése, teljesedése késik. Igaz, hogy az olvasó ezt érti a kifejezésen, de a fordítók ragaszkodtak a betűhöz, és nem annak jelentéséhez, értelemszerű átadásához. A másik különbség, ami feltűnik, az a türelem egyszerűsítése. A régiben többet jelent a „hosszútűrés”, mint a „tűrés”. A hosszú, az mindenképpen több, mint az egyszerű tűrés, mely lehet akár rövid is. A hosszú azonban hosszú!

Egyik régebbi versem néhány sora jutott eszembe a hosszúságról:

Milyen lehet kereszted hosszúsága?
Magam mértékével nem mérhetem,
de hű kegyelmed, mely belőle árad,
olyan hosszú, mint a történelem.

Ó, mennyi embert ért utol a fénye
s mennyit fog még, míg lesz történelem!
De én leginkább ezt zengem dicsérve:
utolért engem is kegyelmesen!

A harmadik különbség a mondat alanyának ragozása. Az új ezt mondja: „türelmes hozzátok”. A régi pedig ezt: „hosszan tűr érettünk”. Az első változatban Péter kiveszi magát a többes számból, mintha neki nem lenne szüksége Isten vagy az Úr Jézus hosszútűrésére, csak az olvasóinak. Holott éppen ő tapasztalhatta meg saját állhatatlanságának türelmes elhordozását az Úr Jézus részéről. Minden figyelmeztetést, intést könnyebben elfogad a másik, ha nem felülről olvasom rá, hanem szinte megvallom, hogy nekem is szükségem van Isten hosszútűrésére. Nem azt mondom, hogy te pedig fogadd el, hanem ezt: fogadjuk hát el – mindnyájan. De akár a „hozzátok”, akár az „érettünk” változatot vesszük, az elsősorban nem a világnak szól, hanem a gyülekezetnek.

Mielőtt tehát másokra mutogatnánk, mutassunk magunkra! A megtérés ugyanis itt kezdődik nálam, nálunk. Minden bibliai irat elsősorban Isten gyermekeinek szól, nekünk. Aztán áttételesen a világ fiainak. Ez az áttétel mi vagyunk, hogy mi szolgáltassuk hozzá bizonyítékul annak szemléltetését, hogy nézzetek ránk: Isten igéje „működő tőke”, működő befektetés! Isten hosszútűrése azért van, hogy „mindenki megtérjen”. Igen, ebben a „mindenki”-ben benne vannak a hívők is.

Teológiailag igazuk van tehát azoknak, akik röviden ráolvassák a már valamikor megtért testvéreikre: Térj meg! De ha ezt magas lóról mondják, farizeusi gőggel, akkor lepereg róluk. Ha erőszakkal tömik valakibe a gyógyszert, akkor kiköpi vagy kihányja. Öt gyermeket neveltünk az Úr kegyelméből, s nemegyszer keserű gyógyszert kellett nekik beadnunk. Ha ezt durván tettük, tiltakozás, sírás, a gyógyszer kiköpése vagy kihányása lett az eredmény. Ha ölbe vettük és szelíd szóval meggyőztük: Hidd el, ettől fogsz ám meggyógyulni! Én is voltam már beteg, s ettől gyógyultam meg, láthatod stb., így sikerült beadnunk a gyógyszert, megmaradt benne, és valóban meggyógyult tőle. Ha szeretettel győzzük meg elbotlott testvérünket – nem azzal, hogy „nem vagy testvér!”, hanem ilyesformán –: Testvér, hidd el, nekünk is szükségünk van újra a megtérésre, mert mindig maradt még valami bennünk, ami bűn, rossz szokás, mulasztás. Vagy ha sikerült is valamikor kitennünk az életünkből, sajnos, újra visszajött. Tehát mindig mindenkinek van miből megtérnie.

Az Úr Jézus is így tanít: „Ha vétkezik atyádfia, menj el hozzá, intsd meg négyszemközt: ha hallgat rád, megnyerted atyádfiát.” (Mt 18,15) Úgy intsd meg tehát, hogy megnyerd, s ne úgy, hogy elveszítsd! Ha az intő testvér mégis azt tartja, hogy ő nem bűnös már, tehát neki nincs szüksége a megtérésre, akkor fontolja meg a szeretet apostolának intését, mert azt nem én mondom, hanem a Szentírás! És az Szentírás! „Ha azt mondjuk, hogy nem vagyunk bűnösök, hazuggá tesszük őt, és nincs meg bennünk az ő igéje.” (1Jn 1,10) Mellesleg figyeljünk fel itt is a többes számra!

Köszönöm, Atyám, hogy Szentlelked rám mutatott. Hálás vagyok hosszútűrésedért. Add, hogy éljek vele, és ne visszaéljek! – Ámen.

„Nem elég a jó szándék, a segítés egy szakma”

Dr. Szilágyi Béla a Sláger FM Hétköznapi példaképek nem hétköznapi történetei című műsorában Kende-Hofherr Krisztinának adott interjút a Baptista Szeretetszolgálat 25 éves évfordulója apropóján.

„Nem elég a jó szándék, a segítés egy szakma” – mondja az idén már 25 éves Baptista Szeretetszolgálat elnöke, dr. Szilágyi Béla.

Fiatal jogász volt, amikor önkéntesként csatlakozott a szervezethez, maga is részt vesz a mentési akciókban, de ott van Észak-Koreában az árvaházakban, a magyar kórházban vagy éppen a Cipősdoboz-akció hazai gyűjtőállomásain is.

Egy nagyokat álmodó, karizmatikus, kapcsolatokat teremtő és segíteni akaró, tenni vágyó ember, aki az álmok megvalósításának lehetőségét keresi a realitások talaján maradva.

A Baptista Szeretetszolgálat 42 oktatási intézményben 14 ezer fiatalt oktat, 80 szociális intézményben 18 ezer emberért felelős. „A szeretetszolgálat intézménnyé nőtt, de nagyon fontos, hogy a rugalmasságát ne veszítse el.” Az emberkereskedelem – kényszermunka, prostitúció, házi rabszolgaság – elleni küzdelem, az egyetlen hazai gyermekhospice-ház működtetése, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése, a kiemelkedő képességű gyermekek tehetséggondozása, nemzetközi oktatási missziók, mozgásukban akadályozott és fogyatékkal élők fejlesztése egy, a világon egyedülálló magyar módszerrel nyolc országban, természeti katasztrófák által sújtott területek segítése, adományok logisztikai megszervezése, az önkéntesek koordinációja mind a munkája része. Kalandokról, kihívásokról, halálfélelemről, adrenalinról, képtelen helyzetekről, segítő hajlandóságról és személyes történetekről beszélgettünk.

Várunk valamire – de mire?

Életünk mindennapi része a várakozás. Ez néha bosszantó, máskor pihentető, eredményes vagy eredménytelen, aktív vagy passzív, reményteljes vagy megkeseredett.

De mire is várunk pontosan?

Ezt néha nagyon könnyű megfogalmazni, például amikor egy busz- vagy villamosmegállónál, netán a boltban sorban állunk. De nehezebb a helyzet akkor, ha az életünk kevésbé konkrét, elvontabb várakozásaira gondolunk. Mire is várunk pontosan?

Talán minden időszakban mást neveznénk meg fő várakozásképpen: gyermekként, hogy nagyok legyünk; fiatalként, hogy felnőttek; egyedülállóként, hogy párkapcsolatra találók; házasként, hogy kisgyermekesek; kisgyermekesként, hogy nagygyermekesek; középkorúként, hogy nyugdíjasok; és így tovább.

De hogyan tovább?!

Mi a végső várakozásunk? Vagy itt kifúj, kimerül? Netán visszafordul tekintetünk, elsiratja a korábbi időszakok váradalmait, boldogságát vagy éppen boldogtalanságát?

Van tovább előre, ahogy az apostol mondja a várakozás valódi céljáról: „De nemcsak ez a világ, hanem még azok is, akik a Lélek zsengéjét kapták: mi magunk is sóhajtozunk magunkban, várva a fiúságra, testünk megváltására.” (Róm 8,23) Ez a kiteljesedő, valóra váló reménység, lelkünk üdvössége a hitünk célja (1Pt 1,9).

Ez rendben is van idáig, ezzel talán egyetlen jóérzésű hívő ember sem vitatkozna. A kérdés csak az, hogyan hat ez a végső várakozás visszafelé.

Adventben

Most adventben különösen is meg kell vizsgálnom életem várakozásait. Megállapíthatom, hogy nagyon sok minden van az életemben, amire várok, várakozom, vágyakozom. Talán néha szomorú vagy csalódott vagyok, ha nem kapom meg, máskor örvendezek, sőt hálát is adok a beteljesedéskor – de mindez nem a lényeg része. Mert csak egyetlen dolog fontos, mondja Jézus Mártának (Lk 10,42) – és az nyilván Jézus.

Mit kezdjek a várakozásaimmal tehát?

Hasznos és áldásos ma is néven neveznem a fenti igék alapján a legfontosabb, azaz az egyetlen fontos várakozást életemben, a Jézusban való üdvösséget kegyelméből a mennyben. Jó megtanulnom a többi várakozást egyfajta békével, hittel, derűvel megélnem, tudva, hogy mindez csak akadály vagy lehetőség az élet nagy gyakorlópályáján.

Nem érdemes magam beleélnem túl nagy lelkesedéssel vagy túlságosan belekeseredve (lásd Péld 30,8), csak helyén kezelnem, tudva, hogy ez egyféle tapasztalat a sok közül, amelyek érhetnének. Ahogy Pál mondja: „akik sírnak, mintha nem sírnának, akik pedig örülnek, mintha nem örülnének… mert a világ látható alakja elmúlik.” (1Kor 7,30–31)

Ezt a békességet, szabadságot kívánom mindnyájunknak, kiknek legnagyobb várakozásunk és biztos reménységünk az üdvösség.

December 19-ig gyűjti a cipősdobozokat a Baptista Szeretetszolgálat

Még mindig van idő dobozolni! 2 napig (december 19-ig) még tart a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz-akciója! Részletek a ciposdoboz.hu oldalon.

HOGYAN KÉSZÍTHETEK AJÁNDÉKOT?

Első lépésként keress egy jó állapotban lévő, üres cipősdobozt! Ezután döntsd el, hogy hány év körüli fiúnak vagy lánynak szánod ajándékod, s a cipősdobozt töltsd meg ajándékokkal. A cipősdoboz-ajándékokat 0-tól 18 éves korig gyűjtjük.

Mit tegyek a cipősdobozba?

Cipősdoboz-ajándékodba bármit tehetsz, aminek egy gyerkőc örülhet. Ez életkortól és nemtől függően sok minden lehet, ajándékodnak szinte csak a fantáziád szabhat határt, na és persze a doboz mérete : )

Dobozod tartalmazhat

  • mesekönyvet és ifjúsági könyveket, színezőt
  • játékot (társasjátékot, kártyát, kockát, építőjátékot, foglalkoztató és készségfejlesztő játékot, babát, autót, labdát, ugrálókötelet, egyéb sporteszközt stb.)
  • higiéniai felszerelést (dezodort, tusfürdőt, sampont, fogkefét, fogkrémet, fésűt, kézkrémet), édességet (cukorkát, nyalókát, csokoládét, kekszet)
  • íróeszközt és egyéb iskolai felszereléseket (füzetet, tollat, filcet, zsírkrétát, színes ceruzát, vízfestéket, temperát, radírt, hegyezőt)
  • kedves lehet még egy képeslap vagy családi fotó néhány üdvözlő sorral, jókívánsággal, de posta- vagy e-mail-címed nem célszerű megadni.

Van, amit ne tegyek bele a dobozba?

Arra kérünk mindenkit, ajándékaitokba ne tegyetek:

  • agresszivitásra késztető képeket, játékokat, például játék pisztolyt, kést, PC-játékot
  • konzervet, romlandó ételeket, gyümölcsöt
  • törékeny tárgyat (tükröt, porcelánbabát stb.)
  • gyógyszereket
  • sampon, testápoló, egyéb folyékony tárgy esetén tanácsos gondosan becsomagolni azt egy zárható tasakba, hogy sérülés, szivárgás esetén se tegye tönkre az egész ajándékcsomagotokat

Hogyan csomagoljam be a dobozom?

Elkészített ajándékod csomagold be színes csomagolópapírral, lehetőleg külön a tetejét és külön az alját, majd ragaszd le átlátszó cellux ragasztószalaggal, vagy kösd át zsineggel! Így nem nyílik ki a szállítás során, viszont könnyen kinyitható és visszazárható az elengedhetetlen biztonsági átnézések elvégzésekor! A dobozra jól láthatóan írd fel, hogy milyen korosztályú lánynak/fiúnak szánod ajándékod, például így: „fiú 12″ vagy „lány 8″.

És ne feledjétek, minden évben díjazzuk a legkreatívabb cipősdoboz-ajándékokat, így bátran engedjétek szabadon a fantáziátokat ☺ Erről bővebben a Pályázatok/Legkreatívabb cipősdoboz menüpontban olvashattok.

Hol és mikor adhatom le a cipősdobozom?

Az elkészült ajándékcsomagot legkésőbb december 19-ig juttasd el a cipősdoboz-begyűjtő helyek valamelyikébe! Ezek pontos címéről, a cipősdoboz-leadóhelyek nyitvatartásáról, illetve a helyi partnereink elérhetőségéről a Gyűjtőpontok menüpont alatt olvashattok.

Amennyiben valaki mégis postai úton kívánja ajándékát eljuttatni hozzánk, úgy ezt az alábbi címre kérjük elküldeni: Baptista Szeretetszolgálat, 1102 Budapest, Bánya u. 1.

Hova kerülnek az ajándékok?

Az összegyűjtött cipősdoboz-ajándékokat a Baptista Szeretetszolgálat országos önkéntesi hálózatán keresztül juttatja el a gyermekekhez még az ünnepek előtt. A dobozok elsődleges „kikötői” gyermekotthonok, nagycsaládos szervezetek, kórházak, fogyatékos gyermekek fejlesztésével foglalkozó iskolák, egyesületek, alapítványok, civil szervezetek.

Az Úr közel, a baptista egyház félórája a Kossuth rádióban – december 17.

December 17-én pénteken volt a 2021-es év utolsó baptista félórája a Kossuth rádióban.

Benne Papp János egyházelnök arról beszél, miként tekinthetünk vissza a 2021-es évre az egyház viszonylatában.

Milyen célkitűzésekkel vette át a Baptista Teológiai Akadémia vezetését az intézmény új rektora, dr. Mészáros Kálmán.

Liptai Gábor, a Menedék Alapítvány – Baptista Menedék Szolgálat vezetője elmondja, miként lehet valódi menedéket nyújtani a mindennapokban a rászorulók számára.

Az „Egyenesen a Bibliából” rovat igei gondolatait Boros Dávidtól, a József Utcai Baptista Gyülekezet lelkipásztorától halljuk.

Műsorvezető: Bodó Mária

Tartsanak velünk! A műsorainkkal kapcsolatos észrevételeiket a musorok@baptist.hu e-mail-címre várjuk.

EGY KÖNYV, AMELY NEM HIÁNYOZHAT EGYETLEN BAPTISTA OTTHONBÓL SEM!

Épp most négy évtizede annak, hogy negyvenhét baptista lelkipásztor Gerzsenyi Sándor szervezésében egy abban a korban csodaszámba menő ajándékkal lepte meg testvérközösségünket. Mégpedig az év minden napjára egy-egy bibliai elmélkedést tartalmazó áhítatoskönyvvel Gyöngyszemek az Újszövetségből címmel. Az értékes mű annak idején hamar elfogyott. Ám most Győri Kornél által újraszerkesztve, némileg kibővítve és kezelhetőbbé téve egyházunk ismét megjelentette. (A mellékelt címlap is sejteti, hogy e könyv nemcsak saját használatra, de ajándékozásra is igen alkalmas.) Az Úr Jézus üzenetét tolmácsoló, változatos, gazdag élettapasztalattal átszőtt áhítatok ma is elfogadásra méltóak, becsesek, mint ahogy a címadó gyöngyszemek is, amelyek idővel sem romolnak el, és értéküket sem veszítik el.

A keménytáblás, cérnafűzéses, 392 oldalas mű ára: 2700 forint.
Megrendelhető: a Baptista Könyvesboltban
E-mail: konyvesbolt@baptist.hu