Selypi életképek
Hála van a szívünkben azért, hogy az Úr a vidéki kisebb létszámú gyülekezetben is Úr, ha méltó helyen van az életünkben.
Legyen áldott, legyen áldásul!
Papp Jonatán lelkipásztorrá avatására és beiktatására került sor 2019. április 7-én. Lelkipásztori szolgálatát az aszódi körzetben kezdi meg Urbán Gedeon vezető lelkipásztor mellett.
A dél-koreai áldozatok hozzátartozóit segíti a Baptista Szeretetszolgálat
Részvétnyilvánításra és közös megemlékezésre hív a Baptista Szeretetszolgálat mindenkit, aki szeretné leróni kegyeletét a Budapesten történt hajószerencsétlenség áldozatai iránt. A szervezeten keresztül bárki kifejezheti együttérzését a gyászoló hozzátartozóknak részvétkártyák megírásával, melyeket a szeretetszolgálat a dél-koreai nagykövetség segítségével juttat el a családtagoknak. A segélyszervezet közös részvétnyilvánítást is szervez, vasárnap pedig a Magyarországi Baptista Egyház tart koreai–magyar kétnyelvű szertartást.
Online hallgatható a baptista Áhítat
Örömmel adunk tájékoztatást arról, hogy a Speciális Misszió saját tárhelyén elérhetőek és újrahallgathatóak a baptista Áhítat anyagai. Terveink szerint egyéb hanganyagok is feltöltésre kerülnek majd.
Elérés az alábbi linkre kattintva:
Kívánjuk, hogy lelki épülésül szolgáljon minden hallgató számára.
Bokros Andrea
misszióvezető
Régi új lelkipásztor a Nap utcában
Miután a Nap Utcai Baptista Gyülekezetben Kelédi Géza testvér letette a lelkipásztori szolgálatot, a gyülekezet meghívta lelkipásztorának dr. Almási Tibor testvért, aki ezt elfogadva (miután 2012 és 2016 között már pásztorolta ezt a gyülekezetet) ez év áprilisától folytatja itteni szolgálatát.
Áldást kívánunk a lelkipásztor és a gyülekezet közös munkájára!
Serafin József
gyülekezetvezető
Bemerítés Kartalon
Két ifjú testvérünk vállalta az Úr Jézus követését, és mondta ki, hogy nincs visszaút. Somogyi Hermina a hévízgyörki, Kovács Benedek a kartali gyülekezet tagjaként indulhatnak tovább mindnyájunk örömére. Bemerítésükre március 31-én került sor. Meláth Attila váci lelkipásztor a filippi börtönőr megtérése kapcsán bátorította a fiatalokat. A bemerítés szolgálatát Kovács László helyi lelkipásztor végezte a népes gyülekezet előtt.
A Bibliai Családi Park bemutatkozása Győrben
A Bibliai Családi Park a győri Hajnalcsillag Baptista Gyülekezet gyereknapi rendezvényén került bemutatásra 2019. május 26-án.
Nyári MABIM ifjúsági táborok
Nyári MABIM ifjúsági táborok
2019 nyarán két tábort is szervez a Magyarországi Baptista Ifjúsági Misszió (MABIM). A táborokat augusztus 5–11-éig rendezik két helyszínen, Vépen és Soltvadkerten. A táborokban lesz lehetőség pihenni, kikapcsolódni, sportolni, kapcsolatokat építeni és fejlődni. Mindkét tábor célja, hogy a résztvevők minél mélyebben ismerhessék meg Istent és az életükre vonatkozó tervét, azonban a két táborban más-más kérdések, kihívások kerülnek a középpontba.
Itt vagyok! – MABIM-tábor Vépen
Vépen, Szombathely mellett rendezik az „Itt vagyok!” tábort, ahol az istenközpontú, megalkuvás nélküli hívő élet, az odaszánás és az elköteleződés kerül a középpontba.
A táborba szeretettel várják azokat a fiatalokat, akik szeretnének megerősödni a hitükben, Krisztussal való kapcsolatukban, identitásukban. A táborban arról lesz szó, hogyan lehet istenközpontú az életünk, hova szánjuk az időnket, gondolatainkat, döntéseinket, és hogyan tudunk elköteleződni Krisztus követésében és ezt tudatosan megélni. A szervezők a 14–25 éves jelentkezőket várják a táborba. A hét során az istenközpontú élet mellett fontos szerepet kap az istenközpontú ifjúság is, lehetőség lesz az ifjúságoknak is arra, hogy a jövőjükről, terveikről beszélgessenek és Isten vezetését keressék. A tábor lelki vezetője, főelőadója Uzonyi Barnabás lesz, a dicsőítést pedig Révész Dániel és csapata vezeti.
Jézus! – MABIM-tábor Soltvadkerten
A soltvadkerti tó partján rendezik a „Jézus!” tábort, ahol a szolgálói életforma, a szolgálatban való elköteleződés és az Isten szerinti életvezetés kerül a középpontba. A tanításokban Jézus élete alapján épülhetnek azok a fiatalok, akik szeretnének egy szolgálói életformát kialakítani, Krisztus példáját követve jelen lenni a kapcsolataikban, a környezetükben, a gyülekezetükben.
A táborban Boros Dávid, Mike Sámuel és Papp János fog tanítani. A hét során tematikus kiscsoportokban is lesz lehetőség fejlődni, melyek témái többek között a bibliatanulmányozás, az evangelizáció mint életstílus, a belső gyógyulás-lelkigondozás és a vezetői szolgálat. A szemináriumok az életvezetésről és a gyülekezeti szolgálatokról fognak szólni, így például az igei szolgálatokra való készülésről, a gyülekezeti marketingről, a helyes sáfárságról, a krízis- és kudarckezelésről. A hét során a dicsőítést a MABIM dicsőítő csapata vezeti. A táborba 14 éves kortól felfelé várják szeretettel a fiatalokat.
A táborokról bővebben a MABIM Facebook-oldalán olvashatnak az érdeklődők, jelentkezni pedig az alábbi linken lehetséges: http://baptistaifi.hu/hu/nagytabor2019
A pedagógus a másik szülő
Nem jó fa az, amely rossz gyümölcsöt terem, és ugyanúgy nem rossz fa az, amely jó gyümölcsöt terem.
Lukács 6,43–46
Mert minden fát a maga gyümölcséről ismernek meg. Hiszen tüskebokorról nem szednek fügét, csipkebokorról sem szüretelnek szőlőt.
A jó ember szíve jó kincséből hozza elő a jót, a gonosz ember pedig a gonoszból hozza elő a gonoszt.
Mert amivel csordultig van a szív, azt szólja a száj.
Mit várunk leginkább az iskolától?
Hogy megtanítsa írni, olvasni és számolni a gyermekeinket? Hogy megtanítsa a kritikus gondolkodásra? Hogy a ma kompetenciáit adja és fejlessze bennük? Hogy erősítse gyermekünk jellemét, tegye felkészültté az életre, tanítsa közösségi hozzáállásra, tegye élménnyé a tanulást?
Persze ezeket a szülő is képes megadni. És hogy a szülőtől vagy a iskolától függ jobban, hogy ezekkel a gyermek rendelkezik-e vagy sem, ezt nehéz megmondani.
Hogy olyan tudással és képességekkel érje el a középiskolai felvételi idejét, hogy a legjobb intézményekbe reális lehetősége legyen bejutni? A legtöbb szülő gyermeke tanulmányi és karrierjövőjét szeretné biztosítottnak látni már általános iskolás korában.
A gyermek életét egyszerre határozza meg a család és az iskola. Ezért a világ egyik legfontosabb helye a szülő számára az iskola. Ezért fontos, hogy kölcsönös szövetség legyen család és iskola között. Ezért mondjuk, hogy a pedagógus a másik szülő.
Hogyan foghat össze szülő a pedagógussal?
Mert a pedagógusok szülőtársaink. És mi történik akkor, ha a szülő nem szülőtársként gondol a pedagógusra?
Amikor nem szülőtársként gondolnak az anyukák-apukák a pedagógusokra, akkor sokszor úgy jelennek meg az óvodában, iskolában, mint áldozatok, akik nem tehetnek arról, hogy olyan a gyermekük. Vagy agresszorként, akik beolvasnak a pedagógusnak, aki semmit nem ért a gyerekekhez. Vagy stréberként nyalnak gyerekük kivételezéséért. Vagy fontoskodókként, akik hosszan fejtegetik nagyszerűnek vélt gondolataikat. Vagy hárítókként, akik tudják, hogy abból semmi nem igaz, amit a tanár állít a gyerekükről. Vagy haverkodókként, akik nem a gyerekük iránti közös felelősség alapján, hanem személyes kapcsolatba akarnak kerülni mindenáron gyerekük pedagógusával. Vagy póttanárokként lelkesedve az osztályfőnök oldalán akarnak mindenben részt venni.
Hát, igen, ha az anyuka vagy apuka nem a szülőtársat keresi a pedagógusban, akkor az óvodában vagy az iskolában a gyermeke biztos nem kapja meg azt, amire szüksége lenne fejlődése érdekében. És épp a szülő lesz ennek az akadálya.
Mit kell megkapnia leginkább egy gyermeknek?
Már sok mindent megfogalmaztunk, amit szülőkként szeretnénk, hogy gyermekeink az iskolában is megkapjanak. De a legfontosabbra sajnos sok szülő nem gondol. Hogy mi ez?
Egy pedagógustörténet felismerése jól példázza, hogy mi az a fontos dolog, amire nagyon nagy szüksége van a gyermekünknek. Everett Shostrom A manipuláló ember című könyvében írja a következő pedagógusvallomást: „Nagyszerű érzés volt megértenem, hogy egy emberpalántának nemcsak oktatásra van szüksége. Jól tudom a matematikát, és a tanításban is jártas vagyok. Azelőtt azt hittem, ennél több nem is kell. Ma már a gyerekeket tanítom, nem a matematikát. Elfogadtam a tényt, hogy egyes esetekben csak részleges sikert érhetek el. Mivel már nem akarom mindenáron tudni a választ, úgy tűnik, mintha sokkal többször ismerném azt, mint amikor még mindentudónak igyekeztem tűnni. Eddie-nek hívták a fiút, aki rádöbbentett erre. Egyszer megkérdeztem, mit gondol, miért annyival jobbak az eredményei, mint az előző évben. Válaszával új irányba fordította gondolkodásomat.
– Azért – felelte –, mert most már szeretem magamat, amikor a tanárnővel vagyok.”
Hogy mi az tehát, amire sok szülő nem gondol? Az egészséges önbizalom, az egészséges önszeretet, az egészséges személyiség. Ha ezt megadjuk egy gyermeknek, kis túlzással mindent megadtunk neki, ami az élethez kell.
Miért az önbizalom az egyik legfontosabb tényező? Mert az önbizalom adja meg azt a bátorságot, amely alapján helyesen használom a személyiségemet mint mindenek eszközét.
Miért a legfontosabb az egészséges személyiség?
Minden közösség attól jó, ha a tagjai minél jobb emberek, minél jobb és egészségesebb személyiségűek. Ez igaz a családra, egy iskolai osztályra, a munkahelyi közösségre, egy vallásos csoportra, egy településre és persze az egész társadalomra. Sok mindent meg lehet változtatni kisebb és nagyobb közösségek életében szerkezetileg, jogilag, körülményeiben, de igazi és hosszú távú változás akkor következik be, amikor a tagjai változnak belül: felfogásukban, szívükben, önképükben.
Ezért a társadalomban igazi változást sem az iskolarendszer változása hoz majd, hanem az, amikor a szülők összefognak a pedagógusokkal a gyermekek nevelésében. És amikor az egészséges személyiség lesz a nevelés fő célja, és ebben fognak össze.
Mit jelent ez a cél? Azt, hogy minden annak van alárendelve, hogy a családból és az iskolából kikerülő fiatalok személyisége érett és egészséges legyen.
A pedagógus a szülő szövetségese
Szülőként a legfontosabb szövetségesünk a pedagógus. Ezért szülő igazából minden pedagógus. Ha nincs jól működő kölcsönös bizalomra és tiszteletre alapuló kapcsolat szülő és pedagógus között, az olyan, mint egy rossz házasság a benne levő gyerekek számára. Nem tudják, kihez alkalmazkodjanak vagy kihez húzzanak. Végül senkihez.
Ahogy egy házasságban is a férjnek és a feleségnek nem a másiktól kell várnia a gyermeknevelést (mintha csak a másiknak lenne ez a dolga), hanem össze kell fognia a párjával és ebben neki kell elöl járni, ugyanúgy nem a pedagógustól kell elvárnod a gyermeked oktatását-nevelését, hanem össze kell fognod vele bízva benne, hogy neki ugyanúgy fontos a te gyermeked, mint neked.
Amikor majd a szülők újra úgy tekintenek a pedagógusokra, mint szülőtársakra, amikor majd azt keresik, mivel segíthetik és támogathatják a gyermekek iránti felelősségében, mivel segíthetik pedagógusuk feltöltődését és fejlődését, akkor nagyot fog változni a világ, mert megérzi, hogy összefogtak a gyermekek jövője érdekében azok, akiké a gyermekek.
Mi a szülő-pedagógus legfontosabb nevelési eszköze?
Már csak egy kérdés maradt: Hogyan nevelhetünk egészséges személyiségű gyermekeket? A válasz egyszerű! Ha mi is azok vagyunk! Nem lehet tehát semmi fontosabb annál, mint hogy gondunk és időnk legyen önmagunkra. Nem véletlen, hogy Pál apostol is ezt ajánlja felnőtt tanítványának, Timóteusnak, amikor levelében ezt írja neki: „Legyen gondod önmagadra és a tanításra, maradj meg ezek mellett, mert ha így cselekszel, megmented magadat is, hallgatóidat is.” Higgyük el, Isten is azt akarja, hogy a saját lelkünkre és személyiségünkre legyen időnk, hogy egészségesek legyünk. Mert az a legfontosabb eszközünk. Isten segítsen ebben bennünket.






























