9 megtekintés Premier dátuma: 2025. ápr. 13. Pesti Csaba lelkipásztor igehirdetése a Márk 12:35-40 igeversek alapján. Karcagi Baptista Gyülekezet
„Krisztus Dávidnak Fia és Ura35Amikor Jézus a templomban tanított, ezt kérdezte: Hogyan mondhatják az írástudók, hogy a Krisztus Dávid Fia? 36Maga Dávid mondta a Szentlélek által: „Így szólt az Úr az én Uramhoz: Ülj az én jobb kezem felől, amíg lábad alá nem vetem ellenségeidet.”Zsolt 110,137Ha maga Dávid mondja őt Urának, akkor hogyan lehet a Fia? A nagy sokaság szívesen hallgatta őt. Az írástudók nagyravágyása és kapzsisága38Tanítás közben így szólt Jézus: Óvakodjatok az írástudóktól, akik szeretnek hosszú köntösben járni, és szeretik, ha köszöntik őket a tereken, 39szeretnek a főhelyeken ülni a zsinagógákban és az asztalfőn a lakomákon; 40felemésztik az özvegyek házát, és színlelésből hosszan imádkoznak: ezekre súlyosabb ítélet vár.” (Márk 12:35-40)
Cím:
5300 Karcag, József Attila u. 11.
Lelkipásztor:
Pesti Csaba
Állandó alkalmak:
Szerda: 18 óra istentisztelet Szombat: 15 óra ifjúsági istentisztelet (minden hónap második szombatján) Vasárnap: 9.30 óra imaóra 10 óra istentisztelet 18 óra istentisztelet
Körzet: Bucsa, Rákóczi u. 16. – 5527; Kisújszállás, Kossuth u. 29. – 5310; Kunmadaras, Bacsó B. u. 11. – 5321; Poroszló, Fehéraklai u. 25. – 3388; Tiszaigar, Dózsa Gy. u. 20. – 5361; Tiszaszentimre, Kör u. 21. – 5322
Olvasom az evangéliumi leírásokat, amelyek a húsvéti ünnepkörhöz tartoznak. A tanítványokhoz csatlakozva belehelyezkedek a történésekbe, és keresem magamban azt az érzést, ami leginkább össze tudná fogni magamban mindazt, ami történt.
Az értelmem persze hamar válaszol: megtörtént a megváltás, Krisztus megnyitotta az utat számunkra Istenhez.
Na de az érzéseim! Jézus tanítványaival együtt járom az érzelmi hullámvasutat. Virágvasárnap euforikus örömétől a nagycsütörtöki vacsora bensőségességén, a Gecsemáné-kert beszorítottságán át a főpap udvarán történő összeomlásig.
A kereszt eseményeit szemlélve megtalálom magamban a magányt, a reményvesztettséget, de az értetlenséget, a csalódást és a haragot is.
A feltámadás is vegyes érzéseket hoz elő bennem, amelyek közt a félelem és a gyász fájdalma mellett ott van az öröm, a halvány remény és az értetlenség is.
Isten előtt próbálom megragadni mindazt, ami bennem kavarog. Miből fakadnak ezek az érzelmi szélsőségek? Az evangéliumok által leírtak nem csupán események sorozatát adják vissza, hanem a történéseken keresztül abba is bele tudok tekinteni, ami az emberi érzékelés számára túl van a tapasztalhatón: Isten megdicsőítette magát a Fiúban.
Hittel szemlélve a dolgokat lehet felismerni, hogy Krisztus szenvedéstörténete Isten szeretetéről és kegyelméről, a bűnből való szabadításról, a mennyei Atyához való hazaérkezésről szól.
Olyanná válik ez az egész bennem, mint Péter, János és Jakab számára a megdicsőülés hegyének élménye, ahol az emberi formában ismert Jézus istenségére is rácsodálkozhattak. Az érzékelhető történések közepette egyre inkább felragyog bennem, hogy
„ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb, hogy Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alattiaké; és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére” (Fil 2,9–11).
Megtörtént az, amiért Jézus így imádkozott:
„Miután ezeket mondta Jézus, tekintetét az égre emelve így szólt: Atyám, eljött az óra: dicsőítsd meg a te Fiadat, hogy a Fiú is megdicsőítsen téged, mivel hatalmat adtál neki minden halandó felett, hogy mindazoknak, akiket neki adtál, örök életet adjon.” (Jn 17,1–2)
Kezdek rátalálni a keresett érzésre. Egyre mélyebben eltölt a hála és a hódolat…
185 megtekintés Élő közvetítés dátuma: 2025. ápr. 13. Dr. Bukovszky Ákos igehirdetése a 2Móz 11:1-10 igeversek alapján. József utcai Baptista Gyülekezet
„1Azután ezt mondta az Úr Mózesnek: Még egy csapást hozok a fáraóra és Egyiptomra, és akkor majd elbocsát benneteket innen. Sőt nemcsak hogy elbocsát, hanem mindenestül elkerget benneteket innen.2Móz 3,20;2Móz 12,31-332Mondd meg a népnek, hogy kérjen minden férfi a szomszédjától és minden asszony a szomszédasszonyától ezüst és arany ékszereket!2Móz 12,35-36;Zsolt 106,463Az Úr pedig jóindulatot ébresztett a nép iránt az egyiptomiakban, és annak a férfinak, Mózesnek is nagy volt a tekintélye Egyiptom országában mind a fáraó udvari emberei, mind pedig a nép előtt. 4Akkor ezt mondta Mózes: Így szól az Úr: Éjféltájban átvonulok Egyiptomon, 5és meghal minden elsőszülött Egyiptom földjén – a trónján ülő fáraó elsőszülöttje csakúgy, mint a kézimalmot hajtó szolgálóleány elsőszülöttje meg a háziállatok valamennyi elsőszülöttje is. 6Nagy jajveszékelés lesz egész Egyiptomban; ehhez fogható még nem volt, és nem is lesz többé. 7De Izráel fiaira még a kutya sem mer majd rámordulni, sem az emberekre, sem az állatokra. Ebből tudjátok meg, hogy különbséget tesz az Úr Egyiptom és Izráel között. 8Ezek az udvari embereid pedig mind lejönnek hozzám, leborulnak előttem, és ezt mondják: Menj ki te és az egész nép, amely téged követ! Így megyek majd el. És fölgerjedt haraggal távozott el a fáraótól. 9Az Úr pedig azt mondta Mózesnek: Azért nem hallgat rátok a fáraó, hogy minél több csodát tegyek Egyiptom országában. 10Mózes és Áron tehát véghezvitte mindezeket a csodákat a fáraó előtt, de az Úr megkeményítette a fáraó szívét, és nem bocsátotta el országából Izráel fiait.” (2Móz 11:1-10)
Vasárnapi programjaink 09:00 10:00 Gyermekek korosztályoknak megfelelő kiscsoportos foglalkozása (minden vasárnap) A hónap 1. és ha van, 5. vasárnapján: közös imaóra A hónap 2. és 4. vasárnapján: kiscsoportos Biblia-tanulmányozás felnőtteknek A hónap 3. vasárnapján: külön női és férfi imaóra 10:00 11:00 Istentisztelet (minden vasárnap, a hónap első vasárnapján Úrvacsorával) 16:00 17:00 Énekkari próba 17:00 18:30 Istentisztelet (minden vasárnap, kivéve a hónap harmadik vasárnapját) A hónap harmadik vasárnapján nincsen összejövetel
263 megtekintés Élő közvetítés dátuma: 2025. ápr. 13. Durkó István lelkipásztor igehirdetése a Lk 19:29-44 igeversek alapján. Kőszikla Baptista Gyülekezet Budaörs
„29Amikor közeledett Bétfagéhoz és Betániához, az Olajfák hegyénél elküldött tanítványai közül kettőt, és ezt mondta nekik: 30Menjetek a szemben fekvő faluba, és amikor beértek, találtok egy megkötött szamárcsikót, amelyen még nem ült ember: oldjátok el, és vezessétek ide! 31Ha pedig valaki megkérdezi tőletek: Miért oldjátok el? – mondjátok ezt: Az Úrnak van szüksége rá. 32Amikor a küldöttek elmentek, mindent úgy találtak, ahogyan megmondta nekik. 33Miközben eloldották a szamárcsikót, gazdái ezt kérdezték tőlük: Miért oldjátok el a szamárcsikót? 34Ők így feleltek: Mert az Úrnak van szüksége rá. 35Azután elvezették Jézushoz a szamárcsikót, ráterítették felsőruhájukat, és felültették rá Jézust. 36Amint ment tovább, az emberek az útra terítették felsőruhájukat.2Kir 9,1337Mikor pedig már közeledett az Olajfák hegyének lejtőjéhez, a tanítványok egész sokasága örvendezve fennhangon dicsérni kezdte Istent mindazokért a csodákért, amelyeket láttak, 38és ezt kiáltották: Áldott a király, aki az Úr nevében jön! A mennyben békesség, és dicsőség a magasságban!Zsolt 118,26;Mt 11,3;Lk 7,1939A sokaságból néhány farizeus ezt mondta neki: Mester, utasítsd rendre a tanítványaidat! 40De ő így válaszolt: Mondom nektek, ha ezek elhallgatnak, a kövek fognak kiáltani.Hab 2,11 Jézus siratja Jeruzsálemet41Amikor közelebb ért, és meglátta a várost, megsiratta, 42és így szólt: Bárcsak felismerted volna ezen a napon te is a békességre vezető utat! De most már el van rejtve a szemed elől. 43Mert jönnek majd rád napok, amikor ellenségeid ostromfalat emelnek körülötted, körülzárnak, és mindenfelől szorongatnak,5Móz 28,52;5Móz 29,2-3;Jer 6,6;Zak 14,244földre tipornak téged és fiaidat, akik falaid között laknak, és kő kövön nem marad benned, mert nem ismerted fel meglátogatásod idejét.” (Lk 19:29-44)
Cím: 2040 Budaörs, Liget u.3/2
Lelkipásztor: Durkó István és Révész Lajos Állandó alkalmak: Istentiszteleti helyszín minden vasárnap 10 órától: 2040 Budaörs Liget u.3/2 (Terrapark irodaház) Gyülekezetplántálás: Törökbálint, Tatabánya, Budapest BudaSzíve gyülekezet
Édesapja baptista lelkipásztor volt, ezért élete első tíz évét a Hajdú-Bihar megyei falvak közötti vándorlás jellemezte.
Ötévesen a derecskei gyülekezetben kezdett hegedűt tanulni. Kottát korábban tudott olvasni, mint betűket.
Később egy Debrecenből kijáró nyugdíjas tanárnő zongorázni tanította. Így lett billentyűs.
Budapestre költözésük után Molli Márta lett a tanára. Az ő szeretete vezette el oda, hogy a zenei pályát válassza a vasutas helyett.
A Bartók Konzervatóriumban tanári javaslatra a zongorát orgonára cserélte és Lehotka Gábor tanítványa lett, aki egészen a zeneakadémiai tanulmányok végéig a tanára maradt.
Közben egyházzenei tanulmányokat is folytatott, illetve tanított a Magyarországi Baptista Egyház egyházzenei képzésein.
1983-ban harmadik helyezést ért el a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Orgonaversenyen. Ezzel elindult 15 évig tartó hazai és nemzetközi szólistapályája.
1986 óta a Kecskeméti Kodály Zoltán Zeneművészeti Szakgimnáziumban tanít orgonát, zongorát, és korrepetitorként is tevékenykedik.
Zenetanárként célja, hogy a tanítványai megszeressék a zenélést, hogy élővé váljon a játékuk, és megtanuljanak alkalmazkodni a zeneszerző akaratához.
Egyházzenei szolgálatát zenei vezetőként a Kecskeméti Baptista Gyülekezetben végzi, ahol rendszeresen igét is hirdet.
A Nagykőrösi Baptista Gyülekezetben lelkipásztori feladatokat lát el.
A zenére úgy tekint, mint eszközre, amellyel Isten üzeneteit szeretné közvetíteni.
Szabadidejében kedvel filmeket nézni, sétálni, úszni, biciklizni és a közlekedési járművekben gyönyörködni.
Ezekről és más életeseményekről beszélt Révész László a PAX Televízió MűvészLÉT című műsorában.
Szeretnénk ebben a videóban bemutatni az ApCsel 1,8 konferencia szervezőit, résztvevőit. Közép- és kelet-európai baptista vezetők osztják meg hitüket, gondolataikat, jövőképüket néhány percben. A felvételek a legutóbbi varsói konferencián készültek, melyről itt olvasható részletes beszámoló:
A húsvét ünnepére készülve egyre inkább előjönnek azok a kérdések, amelyek több mint kétezer évvel ezelőtt is foglalkoztatták az Úr Jézus Krisztus tanítványait és azokat, akiknek elmondták a megtapasztalásukat. Ami személyes volt és sokak számára hihetetlen, mert nekik nem jelent meg személyesen a feltámadott Úr.
Hogy mit gondolt a magdalai Mária és Mária, a Jakab anyja, valamint Salómé és Péter, no meg János a húsvét reggelén? – Nem sokat tudunk róla. De hogy mit tettek, arról igen! Mert ők elmondták a személyes megtapasztalásukat, amit az evangélisták megírtak a mi tanulságunkra is!
János Márk evangélista így írta meg a világot megrendítő történetet, amit Péter apostoltól hallott:
„A hét első napján, korán reggel, napkeltekor elmentek a sírbolthoz, és így beszélgettek egymás között: Ki hengeríti el nekünk a követ a sírbolt bejáratáról? Amint felnéztek, látták, hogy a kő el van hengerítve, pedig igen nagy volt. És amikor bementek a sírboltba, látták, hogy egy fehér ruhába öltözött ifjú ül jobb felől, és megrettentek. De az így szólt hozzájuk: Ne féljetek! A názáreti Jézust keresitek, akit megfeszítettek? Feltámadt, nincsen itt. Íme, ez az a hely, ahova őt tették. De menjetek el, mondjátok meg a tanítványainak és Péternek, hogy előttetek megy Galileába: ott meglátjátok őt, amint megmondta nektek. Kijöttek, és elfutottak a sírbolttól, mert remegés és rémület fogta el őket; és senkinek sem mondtak el semmit, mert féltek. Miután a hét első napjának reggelén feltámadt, először a magdalai Máriának jelent meg, akiből hét ördögöt űzött ki. Ő elment, és megvitte a hírt azoknak, akik ővele voltak, akik gyászoltak és sírtak. Amikor ezek meghallották, hogy ő él, és hogy Mária látta, nem hittek neki. Azután más alakban jelent meg közülük kettőnek útközben, amikor vidékre mentek. Ezek is elmentek, és megvitték a hírt a többieknek, de nekik sem hittek. Végül pedig megjelent magának a tizenegynek is, amikor asztalnál ültek, és szemükre vetette hitetlenségüket és keményszívűségüket, hogy nem hittek azoknak, akik látták őt, miután feltámadt.” (Mk 16,2–14)
Számomra is hihetetlennek tűnt ez a történet mindaddig, míg személyesen nekem is érthetővé és világossá nem vált „az Isten üdvözítő kegyelme”. Pedig születésemtől kezdve évről évre én is ott voltam a gyülekezetben, és hallottam a feltámadás örömüzenetét!
1976 volt az az év, amikor nekem is érthetővé vált, hogy mit tett értem személyesen az Úr Jézus Krisztus.
„A kereszt az a hely, hol feltűnt reggelem, Csodás fényre nyílt meg ott a szemem…”
– igen, a feltámadás ünnepe személyes megtapasztalásommá vált nekem is!
Hogy eloszlassa félelmeimet, és hogy személyesen higgyek a feltámadott Úr Jézus Krisztusban!
A feltámadás története így ténnyé vált a számomra is, ami megváltoztatta a kapcsolatomat Istennel és az emberekkel is. Csoda volt ez és egyben valóság is a számomra, mint ahogyan az apostolok is megélték ezt annak idején.
Hogy miért és hogyan kell ünnepelnünk 2025-ben az Úr Jézus Krisztus feltámadását? Amikor már az emberek figyelme nem arra összpontosul, hogy miért és kiért ment a mi Urunk a keresztre, és vállalta a szenvedést és a halált, hogy feltámadva elhozza nekünk azt, amiről sokan meg fognak feledkezni ezen az ünnepen is!
Hogy:
„ELVÉGEZTETETT!”
És hogy: „Nincsen azért most már semmiféle kárhoztató ítélet azok ellen, akik Krisztus Jézusban vannak, mert az élet Lelkének törvénye megszabadított téged Krisztus Jézusban a bűn és a halál törvényétől. Amire ugyanis képtelen volt a törvény, mert erőtlen volt a test miatt, azt tette meg Isten, amikor bűnért való áldozatként tulajdon Fiát küldte el a bűnös testhez hasonló formában, és kárhozatra ítélte a bűnt a testben, hogy a törvény követelése teljesüljön bennünk, akik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint.” (Róm 8,1–4)
A hogyanra tehát a válasz nem lehet más mint: Méltóan! Ezt csak akkor tehetjük, ha személyesen jelent nekünk valamit az Úr Jézus Krisztus váltságmunkája és feltámadása! Remélem, hogy az Úr Jézus Krisztus feltámadásának ünnepe sokak számára személyes találkozássá válik az ünnepelttel. Úgy legyen!
Krisztus feltámadt! Igen, valóban feltámadt az Úr!
Az alábbi cikk a Veszprém megyei újságban jelent meg 2000 húsvétja előtti napokban. Takács Sándor szavai ma is nagyon aktuálisak. A Csetényi Baptista Gyülekezet a cikk újraközlésével szeretettel emlékezik a 2004-ben elhunyt lelkipásztorra.
Nagypéntek és húsvét, Krisztus megváltó kereszthalála és feltámadása a keresztények legnagyobb ünnepe. A hosszú nagyböjti előkészület, a nagyheti lelki felkészülés után emelkedett Istenre tekintő érzülettel emeljük szemünket a keresztre a Felfeszítettre, aki harmadnapra feltámadt, legyőzve a bűnt és a halált, aki a megújulás, az örök élet lehetőségét nyújtja ma is követőinek. Húsvét jelentőségéről, a keresztények feladatairól Takács Sándor csetényi baptista lelkésszel beszélgettem.
Mit jelentett, mit jelent az ön életében húsvét üzenete?
Amikor hosszú keresés után 19 évesen egy barátság révén kapcsolatba kerültem egy baptista közösséggel szülőföldemen, Szabolcs megyében, megértettem: egyedül Krisztusnál vannak a kulcsválaszok az élet, a halál és a közte lévő munkás évek miértjeire, céljaira. Az ember a hit kegyelmében és erőterében bizalommal hagyatkozhat az Úr Jézusra, aki meghallgatja és megsegíti övéit.
Hóseáson keresztül szólított meg az Úr először: „eljegyezlek téged magamnak örökre, eljegyezlek az igazság és a törvény, a szeretet és az irgalom ajándékával.” Az 1994-es húsvéton elfogadtam Isten elhívását a lelkészi szolgálatba, mert megvilágosodott előttem a fenti üzenet jelentése: ha Krisztus igazi követőjévé szeretnék válni, megváltó szeretetéről, a kegyelem mindenki felé nyitott lehetőségéről nem hallgathatok, küldetésként kell hirdetnem húsvét örömhírét.
Gyakran nem érti a ma embere Krisztus keresztjét, a felfeszítés, a kereszthordozás és az áldozat összefüggéseit.
Bennem is kérdés volt kezdetben, hogy Jézus kijelentése – „Aki követni akar engem, tagadja meg magát, és vegye fel a keresztjét” – valóban azt jelenti-e, hogy tűrni kell a megpróbáltatásokat, amelyek az embert érik, vagy pedig saját erőből mindenáron meg kell szabadulni azoktól. Az Igében azonban benne van a válasz: az önmegtagadás azt jelenti, hogy az életemben az uralmat Jézus Krisztus veszi át, tölti be, az énem háttérbe kerül. A keresztjeimet Krisztus gondjaira bízva kell hordoznom. A keresztfelvétel persze nemcsak hordozást jelent, hanem napi elfogadását egy-egy újabb feladatnak, amely Krisztus követéséhez méltó, azaz keresztvállalást másokért, Krisztusért. Ha nem veszem fel naponta a keresztet, tehát annak a készségét, hogy Krisztusról való bizonyságtétel szerint éljek, nem vagyok méltó hozzá.
Nem hallgathatok például a békesség kedvéért a bűnről sehol a világon, a családomban, a közösségemben sem. Kötelességem felhívni rá a figyelmet, és küzdenem ellene. Hiszen Krisztus maga mondta: „Ha valaki engem követ, de jobban szereti anyját vagy apját, testvérét vagy bármi mást itt a földön, az nem méltó hozzám.”
Miért adja Isten a kereszteket életünkbe, s ha nem ő adja, miért hagyja, hogy roskadozzunk alatta? – kérdezik sokan.
A kereszteket nem Isten adja, hanem a bűnös világ. Az élet nehézségei, próbái, kísértései a gonosz jelenlétét jelzik a világban. De az Isten minden pillanatban felkínálja annak a lehetőségét, hogy Krisztus-követő módon oldja meg problémáit az ember. A kereszténység, a hit tehát elsősorban bizalom kérdése. Képes vagyok-e bizalmamat Istenbe vetni, aki mindenható, s aki Jézus Krisztusban legyőzte a gonoszt, és legyőzte a halált. Mi nem tudhatjuk, milyen helyzetek elé állít az élet, nem tudunk felkészülni azokra, csak egyet tudhatunk: Isten valamilyen módon – lehet, nem úgy, ahogy mi szeretnénk vagy elgondolnánk, de – megsegíti a hozzá hajolókat. Ez a bizalmi tudat élt Sidrákban, Misákban és Abédnegóban, a három ifjúban, akik Dániel könyve szerint megtagadták a királyról készített bálvány imádását életük árán is, bízva Isten megmentő erejében.
Ez a tudat, ez a bizalom kétségtelenül a mai világban nagyon ingatag lábakon áll. Nekünk, keresztényeknek épp az a feladatunk, hogy úgy éljünk a világban, hogy példánkkal tanúskodjunk a Megváltóról, és másokat is magunkkal hívjunk.
Ma is sokan kételkednek Krisztus feltámadásában, de abban végképp, hogy az örök életet maguk is elnyerhetik.
A feltámadás lényegét, jelentőségét a tanítványok sem hitték, értették először. Olvassuk a Szentírásban, hogy mikor az asszonyok a keneteket vitték a sírhoz, és nem találták Krisztus testét, megrémültek. Tudatukat áthatotta a halál, a nincs tovább gondolata. Nem hitték Krisztus feltámadását, annak ellenére, hogy sokszor kijelentette azt. Az ember makacs, minden kérdésre maga akar választ adni, a feltámadásban is csúsztatást sejt, úgy gondolja, svindli lehet a dologban. Péter sem akarta elfogadni Krisztus jövendöléseit, Tamás is hitetlenkedett.
A tanítványok csak pünkösdkor, a Szentlélek kitöltetésekor tettek bizonyságot a Feltámadottról. Kételkedők bizonyára mindig lesznek, mert az emberek nehezen nyitják meg magukat a Szentlélek megvilágosító erejének.
Mik azok az erkölcsi parancsok, amelyek a keresztények hiteles tanúságtételét elősegíthetik ma Magyarországon?
A ne hazudj, ne csalj, ne lopj ma fájdalmasan aktuális parancsnak látszik. A hitvalló élet becsületes, szolgáló, áldozatvállaló élet. S különösen érzékeny pontja a mai valóságnak a tisztességes, Istenre nyitott kapcsolat megélése a házasságban és a gyermekvállalásban.
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.OkTovábbi információk