Idén is szeretettel várja az érdeklődőket 8–18 éves korig a bodrogi keresztény zenetábor! A jelentkezés elindult! Részletek a plakáton.
Csendesedjetek el!
Az idő mintha újra sasszárnyakon repülne velünk. Két hónapja még a karácsonyt ünnepeltük, most meg már a nagypéntekre és a húsvétra készülünk: a legkomorabb és legörömtelibb ünnepünkre. A legfontosabb üdvtörténeti események elképesztő gyorsasággal peregnek majd le a szemünk előtt. Így talán még a fülünkben csenghet az adventi üzenet is: Csendesedjetek el! Az én fülemben különösen erősen megmaradt, főleg amiatt, hogy a gyülekezet előtt is töredelmesen be kellett vallanom, hogy nem sikerült elcsendesednem a karácsony előtti időszakban. S igazán azóta sem sikerült. Noha tudom, hogy ez a felszólítás egyenesen az Úrtól érkezett hozzám. Azon a csendes, de egyértelmű hangon, amiről tudom, hogy ő szólít meg vele. Ezért érdekes és igazán fontos a számomra, hogy miképpen tudok engedelmeskedni az ő kérésének.
Miért fontos az elcsendesedés a Krisztusban hívő ember számára?
Azért, mert a csend a legfontosabb része az istentiszteletnek. Minden egyes istentiszteleti alkalmunknak. Az egész életünknek, amelynek céljává lett az Isten imádata és dicsőítése, minden egyes szavunknak és cselekedetünknek. Csend nélkül nincs helyes istentisztelet.
A nagyhéten láthatjuk és átélhetjük Jézus Urunk legnehezebb hetét. Észrevehetjük, mennyire törekedett ebben a legzaklatottabb időszakában – üldöztetésekor – az elcsendesedésre. „Vágyva vágytam arra, hogy szenvedésem előtt megegyem veletek ezt a vacsorát” – mondja tanítványainak. Mennyi imádság lehetett e mondat mögött? Azért, hogy a tanítványai lássák azt az örömet és békességet, amellyel felkészült a kereszthalálára. Jézus örömmel lép be élete legnehezebb pillanataiba. S miután megvacsoráztak, kivitte tanítványait az Olajfák hegyére. Az imádsághoz az elcsendesedés képessége mindenképpen szükséges. Ebben az élethelyzetben nem is képesek erre a tanítványok. Nem tudnak virrasztani, nem tudnak imádkozni, csak elaludni. Az életükre rázuhanó nehézség miatti békétlen alvás ez. Pedig a virrasztásra és imádságra a Mester, a Megváltó kéri őket. Még itt is tanította, hogy elcsendesedésre nem csak a békés életszakaszainkban van szükség.
Mi az elcsendesedés célja az életünkben?
Csak a csendben tudunk harcolni a kísértéseinkkel: „Imádkozzatok, hogy kísértésbe ne essetek!” – szól az Úr az Olajfák hegyén minden idők minden tanítványához. Ha nincs bennünk csendesség, akkor nem vesszük észre a kísértést. Majd egy idő után már az ordító oroszlánt sem, aki azért jár körbe, hogy zsákmányhoz és prédához jusson, s nem is titkolja szándékait.
Az elcsendesedésben juthatunk helyes istenismerethez. „Atyám, ha akarod, vedd el tőlem ezt a poharat, mindazonáltal ne az én akaratom legyen meg, hanem a tiéd!” Csend nélkül nem tudjuk elfogadni Isten akaratát. Főleg, ha az nem tűnik éppen kedvezőnek és örömtelinek a számunkra. Az Úr nem fogja túlkiabálni sem a világ zaját, sem a lelkünk és személyiségünk zűrzavarát. Ő mindig szól hozzánk, de halkan. Ha kiabál velünk, akkor már nagyon nagy bajban vagyunk. Ha az Úr kiált, akkor végképp ideje lenne végre elcsendesednünk.
A csendesség segíthet feldolgozni mindazt, ami bennünket ér az életünk folyamán. A helyes istenismeret megmutatja, miképpen is lehetséges mindez. A világ éppen ezért zajong, hogy soha ne lássuk meg, honnan érkezik, érkezhetne az igazi segítség. Sem azt, ki lehet az életünk egyetlen, igazi Megváltója. Ő, Jézus a Megváltónk, aki csendben építi és formálja az életünket.
A helyes istenismeret vezet el bennünket a helyes önismerethez. Ezt a másodikat a világunk is nagyon nagyra értékeli. Nem juthat el hozzá, mert rossz a kiindulópontja, és rossz irányba megy. Ezért kell minden haszna ellenére óvatosan kezelni minden világi önismereti utat. A helyes önismeret segítség életünk legnehezebb pillanataiban, próbáinkban. Segít megállni a nehézségben, és segít felállni a legszörnyűbb bukásainkból. Péter ezért tud a háromszori tagadása után felállni és az apostoli szolgálatában helytállni. Júdás ugyanezért nem tudta árulása után megtalálni a megtérés helyét és idejét. Azért, mert már rég nem tudott csendben megállni és leborulni Isten előtt. Elvesztette így a helyes önismeretét és ezzel az életét is.
A húsvét a legörömtelibb ünnepünk. A húsvétvasárnapi események mégis tele vannak csendes pillanatokkal. „És íme, Jézus szembejött velük, és ezt mondta: Legyetek üdvözölve! Ők pedig odamentek hozzá, megragadták a lábát, és leborultak előtte.” (Mt 28,9) „És amikor bementek a sírboltba, látták, hogy egy fehér ruhába öltözött ifjú ül jobb felől, és megrettentek. De az így szólt hozzájuk: Ne féljetek!” (Mk 16,5–6) „Amikor emiatt tanácstalanul álltak, íme, két férfi lépett melléjük fénylő ruhában. Az asszonyok megrémültek és a földre szegezték tekintetüket, de azok így szóltak hozzájuk: Miért keresitek a holtak között az élőt? Nincsen itt, hanem feltámadt.” (Lk 24,4–6) Remélem, érezhető a csend ezekben az eseményekben, amiket az evangélisták leírtak. Csend nélkül a húsvét üzenete és öröme sem juthat el a szívünkig, az értelmünkig. Kívánok túlcsorduló örömmel teli, vég nélküli ünnepet és olyan csendességet, ahol ezt az örömöt fel tudjuk dolgozni.
Foto: freepik.com
Élő istentisztelet közvetítés a Kossuth rádión az Őrbottyáni Baptista Gyülekezetből
Igét hirdet: Sellyei Imre
Bár felismerted volna!
„Mondjátok meg Sion leányának: Íme, királyod jön hozzád, aki alázatos, és szamárháton ül, igavonó állat csikóján.” (Mt 21,5)
„Amikor közelebb ért és meglátta a várost, megsiratta és így szólt: Bárcsak felismerted volna ezen a napon te is a békességre vezető utat!” (Lk 19,41–42)
Az Úr Jézus elhatározta, hogy felmegy Jeruzsálembe, és akik vele voltak, követték őt, bár rossz sejtelmeik voltak. Féltek. Jeruzsálemben ekkor minden évben a húsvét ünnepére a zarándokok nagy tömege gyűlt össze Mezopotámiától Hispániáig a Földközi-tenger minden vidékéről, minden országból, ahol zsidók diaszpórában éltek. Jeruzsálemben, Dávid városában találkoztak egymással a családok távolra szakadt tagjai. A rokonok és ismerősök gyülekeztek a templomtól délre, hogy a Király kapun át zarándokzsoltárokat énekelve felvonuljanak az ünnepi istentiszteletre.
Bevonult Jézus is velük együtt a városba, és ekkor váratlanul megünnepelték Jézust. Pálmaágat lengettek az emberek. Sokan felsőruhájukat az útra terítették. Erre emlékezik az egyház virágvasárnap alkalmával. Nagy tömeg csatlakozott a tanítványok kis csoportjához. Jézus azonban nem viselkedett az elképzelt és a várt messiásként. Szamárháton vonult be, ami a szegény ember igásállata volt, meg a rabszolgáké, akik a társadalmi létra legalján a legtöbbet robotoltak, és ezért a legkevesebbet kapták.
Nem is hatolt be a templom épületébe, hogy átvegye felette a hatalmat. Megállt a pogányok udvaránál, ahol a pénzváltók a különböző nemzetek pénzeit szent sékelre váltották, hogy a zarándokok be tudják fizetni a templomadót. Ott árusították az áldozatokra szánt állatokat is. Jézus bár korbácsot ragadott és kiűzte az árusokat, de mégis anélkül tisztította meg a templomot, hogy a római biztonsági emberek vagy akár csak a templomőrség közbeavatkozott volna. Valószínűleg a főpapok tudták, hogy a közvélemény szimpátiája kockázatossá tette volna a templomőrség bevetését.
Királynak, „Messiásnak” vagy egyáltalán valamiféle úrnak vagy vallási, esetleg népvezérnek tartotta-e magát Jézus? Először a kereszthalált halt és feltámadott Jézust nevezte a frissen kibontakozó gyülekezet Úrnak. Méghozzá ugyanazzal a méltóságjelzővel, amivel korábban csak az Örökkévalót illették. A cím Jézusra történő alkalmazása a legmagasabb tisztelet megadása volt, ami csak lehetséges volt Izraelben. De az Újszövetségben nélkülöz mindenféle hivatalos politikai felhangot vagy a lázító forradalmi vezér jellegzetességét. Jézus a bevonulás előtt a tanítványait elküldte azért a szamárért, amelyen megérkezett a városba. Azt mondta nekik: ha megkérdezik, miért oldjátok el, mondjátok, hogy az Úrnak szüksége van rá. De ez a kifejezés ott a rabbi-tanítványi viszony kereteit nem lépte át. Nem jelentett többet udvarias megszólításnál.
A hellenista és római világban sok égi és földi „úr” létezett. Velük kapcsolatosan általánosan használatos kifejezés volt a Jézusra is alkalmazott küriosz. Ezek az urak nemcsak megkövetelték akár a kultikus tiszteletet is, hanem éltek is úr voltukkal. Parancsaikat végrehajtották, akár élet-halál fölött is rendelkeztek. A gyülekezet szájából idegenül csengett volna egy ilyenfajta tiszteletadás. Miután Jézus számos esetben kijelentette, hogy ő Úr létére úgy viselkedik a tanítványok között, mint aki szolgál, tanította és elvárta a tanítványoktól is ugyanezt (Jn 13,12–17 vö. Mt 20,20–28).
Jézus mégis Isten kiválasztottja volt. A Bibliában a kiválasztás sohasem volt hatalmi öncél vagy valamiféle előny pusztán a kiválasztottság kedvéért. Mindig valamilyen Istentől meghatározott feladatot kellett végrehajtania annak, akit Isten kiválasztott. Kiválasztás és küldetés, kiválasztás és engedelmesség ősidők óta egybetartoztak. A Jeruzsálembe bevonuló Úr a kiválasztottak között a legnagyobb. Békességet hirdetett a városnak. Mivel azonban nem messiásváró vágyaik szerint, hanem Istentől rá bízott küldetésével érkezett, nem ismerték fel. Az ünneplés az ellenkezőjére váltott: elvetették, mint ma is sokan.
Salgótarjáni bemerítés
Három bemerítkező feletti örömmel ünnepelt 2023. december 17-én a salgótarjáni gyülekezet.
Az imaháznál folyó felújítási munkák miatt Lucfalván tartottuk az ünnepet. Tábori Barabás Andrea, Shah Kata és Szekeres Erika különböző háttérből, különböző úton érkezett, de immár közös cél felé halad. Utukra az őket vezető Isten áldását kívánjuk! A bemerítésen Molnár Ambrus gyakornok szolgált igehirdetéssel. Másik vendégünk Baranyi Barnabás, az egyik veresegyházi lelkipásztor pedig dicsőítésvezetőként is szolgált. A bemerítés szolgálatát Urbán Gedeon helyi lelkipásztor végezte. Új gyülekezeti tagokkal bővülő közösségként hálásak vagyunk Istennek a lelki gyarapodásért.
AlapVető – baptista szociális hírlevél – 2024. február
Megjelent a baptista szociális hírlevél következő száma! A hírlevélben többek között olvashatunk a „Több mint ételosztás” rendezvényről, egy fenntartói értekezletről, az „intézkedéstaktika” képzésünkről. Az igei gondolatokat Révész Lajosnak köszönhetjük.
Kellemes időtöltést kívánunk az olvasásához!
Élet életet fakaszt!
Ez volt a Nemzetközi Gyülekezetplántáló Konferencia fő témája, amit Bicskén tartottunk március 14–16-ig. Kilenc országból érkeztek a részvevők az egyház meghívására (Lengyelország, Románia, Ukrajna, Szlovákia, Szerbia, Macedónia, Kanada, USA és Pakisztán). És természetesen a házigazda szerepében Magyarország is szép létszámmal képviseltette magát.

Ez a rendezvény az „ApCsel 1,8” konferenciasorozat része, amit Közép- és Kelet-Európa baptista szövetségei hoztak létre néhány évvel ezelőtt. A konferenciasorozat célja az, hogy a környező országok vezetői találkozzanak, tanuljanak egymástól, és bátorítsák egymást a misszióban. Elindítása óta a gyülekezetplántálás kiemelt szerepet kapott ebben. Ez volt a negyedik műhely-konferencia az új gyülekezetek születésével kapcsolatban.
Néhány újítás színesítette a programot a korábbi alkalmakhoz képest. Egyrészt a pénteki napon a konferenciára meghívtuk Magyarország nagyobb gyülekezeteinek a képviselőit, hogy csatlakozzanak ők is a plántálókhoz. Sokan el is jöttek. A pénteki napon az inspiráló üzenetek mellett néhány előadás egészen konkrét útmutatást adott abban, hogy a nagyobb gyülekezetek hogyan tudnak részt venni a plántálói misszióban, akár saját lánygyülekezeteket alapítani. Tóth Sándor lelkipásztor több modellt mutatott be, amelyek által új gyülekezeteket lehet plántálni. Durkó István missziói igazgató interjút készített Mike Sámuellel, Bruder Gergővel és Novák Zsolttal a plántálói szolgálatukról. Kiscsoportokban is beszélgettünk az indulás lehetőségeiről, és úgy értékeltük, hogy több nagyobb gyülekezet már foglalkozik a témával. Imádkozunk, hogy a következő időszakban konkrét lépések is történjenek annak érdekében, hogy minél több új gyülekezet alakulhasson!
Egy másik újításunk az volt, hogy két olyan vendég igehirdetőt hívtunk meg, akik messze földön szolgálnak. Ford István Kanadából érkezett. Családjával sok éven keresztül tevékenykedtek misszionáriusként Magyarországon Szombathelyen és Budaörsön. Istvánék most Torontóban szolgálnak egy kínai gyülekezetben. Felhívta figyelmünket arra, hogy körülöttünk élnek bevándorlók, akiknek óriási szükségük van az evangéliumra. Nem mindegy, hogyan látjuk őket: csak a táj részeként, eszközként vagy emberként! Pakisztáni testvérünk pedig a muszlimok eléréséről beszélt. Mind a ketten hoztak igei üzeneteket is, amelyekkel bátorították a részvevőket a misszióra.
A konferencia szombaton úrvacsorai közösséggel ért véget. Patton Márk beszélt a gyülekezetplántálás fontosságáról, és ezzel az igével zárta: „Viseljetek gondot magatokra és az egész nyájra, amelyben a Szentlélek felvigyázóvá tett titeket, hogy legeltessétek az Isten egyházát, amelyet tulajdon vérével szerzett.” (ApCsel 20,28) Ahogy az úrvacsorai poharat kezünkben tartottuk, körbeálltunk és imádkoztunk a meglévő és születendő gyülekezetekért, amelyekért Jézus kiontotta vérét. Ezen gondolkodva újra odaszántuk magunkat arra, hogy Krisztus egyháza növekedjen és terjedjen Isten dicsőségére!
Patton Márk
a Gyülekezetplántáló Misszió vezetője
Vasárnapi istentisztelet – 2024. 03. 17. – Vasadi Lajos – Érsekcsanád
8 megtekintés 2024. márc. 17. Vasadi Lajos lelkipásztor igehirdetése a 2Tim 4:1-5 igeversek alapján. Érsekcsanádi Baptista Gyülekezet
“1Kérve kérlek Isten és Krisztus Jézus színe előtt, aki ítélni fog élőket és holtakat; az ő eljövetelére és országára kérlek: 2hirdesd az igét, állj elő vele, akár alkalmas, akár alkalmatlan az idő, feddj, ints, biztass teljes türelemmel és tanítással. 3Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem viselik el, hanem saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük. 4Az igazságtól elfordítják a fülüket, de a mondákhoz odafordulnak. 5Te azonban légy józan mindenben, a bajokat szenvedd el, végezd az evangélista munkáját, töltsd be szolgálatodat.” (2Tim 4:1-5)
| Cím: | 6347 Érsekcsanád, Zrínyi u. 32. |
| Lelkipásztor: | Hetényi Levente |
| Állandó alkalmak: | Vasárnap de. fél 10-kor imaóra 10 órakor istentisztelet du. 4 órakor istentisztelet Csütörtökön: 18 órakor istentisztelet |
| Honlap: | http://www.csanadibaptistak.eoldal.hu |
2024. 03. 17. délelőtti istentisztelet // Mészáros Kornél – Újpest
429 megtekintés Élő közvetítés dátuma: 2024. márc. 17. #baptista#IT#ubgy Mészáros Kornél lelkipásztor igehirdetése a Timóteushoz írt második levél 4. rész, 1-5 igeversek alapján. Újpesti Baptista Gyülekezet
“1Kérve kérlek Isten és Krisztus Jézus színe előtt, aki ítélni fog élőket és holtakat; az ő eljövetelére és országára kérlek: 2hirdesd az igét, állj elő vele, akár alkalmas, akár alkalmatlan az idő, feddj, ints, biztass teljes türelemmel és tanítással. 3Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem viselik el, hanem saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük. 4Az igazságtól elfordítják a fülüket, de a mondákhoz odafordulnak. 5Te azonban légy józan mindenben, a bajokat szenvedd el, végezd az evangélista munkáját, töltsd be szolgálatodat.” (2Tim 4:1-5)
| Cím: | 1043 Budapest, Kassai u. 26. |
| Lelkipásztor: | Mészáros Kornél |
| Állandó alkalmak: | Vasárnap 9 óra imaóra 9 óra bibliaóra gyermekek részére 10 óra istentisztelet 17 óra istentisztelet kedd 18 óra imaóra (kivéve december, január és a nyári hónapok!) csütörtök 18 óra bibliaóra péntek 18 óra ifjúsági bibliaóra |
| Honlap: | http://www.ujpest.baptist.hu/ |







































