Kezdőlap Blog Oldal 90

Az otthon maradt harangok 

Az Úr 1674. évének nagycsütörtök estéjén kondult még néhányat mély, lassú hangján, aztán mint már annyiszor az élete során, felfoghatatlan módon egy láthatatlan erő vagy inkább akarat tépte ki a helyéről. Szemvillanásnyi volt csak az idő, míg nagy zökkenéssel az Örök város – ahogy Tibullus római költő nevezte el a hét dombon épült Tiberis-parti várost – egy kijelölt pontjára érkezett. Ő maga is csak ott vette észre, hogy szokatlan módon, de ezúttal egy kéretlen útitársa is akadt a Késmárkon diákoskodó Kopeczky Mihály személyében, aki tágas, jóllehet igencsak huzatos és visszhangos belsejében helyet foglalva tette meg az utat.

Másnap reggel a Szent Péterről elnevezett katedrális tornyában talált rá az ottani sekrestyés, és mikor kérdőre vonta a még akkor is kissé kába atyafit ottlétének hogyanjáról és mikéntjéről, hát egy teljesen életszerű, ennélfogva igencsak hihető választ kapott, eszerint Mihály úr annyiszor hallotta már otthon azt a mendemondát, hogy a „harangok Rómába mennek”, és hitte is, nem is, Rómába viszont mindig vágyott. Na, „egy próbát megér!” felkiáltással térde közé szorította a késmárki nagytemplom öreg harangjának a nyelvét, aztán jöjjön, aminek jönnie kell!

Jött is, illetve ment, és hát innen tudjuk mi is teljes bizonyossággal, hogy a harangok azon a napon tényleg Rómába mentek!

Persze nem mindegyik, mert akadt már akkor is néhány, amelyek egy viszonylag új hitbeli meggyőződés értelmében élénken protestáltak az utazás ellen, így aztán maradtak is a helyükön. Volt bennük persze egy kis nyugtalan, furcsa érzés, hogy talán mégis menni kellene azokkal, akikkel eddig minden felekezeti torzsalkodás nélkül, békén elütötték a tizenkettőt (meg amit csak kellett vagy lehetett, néha a harangozót is ideértve), de aztán az a sokat emlegetett „kemény nyak” végül megtette a hatását, oszt’ maradtak nyugton a tornyukban.

Pár évvel ezelőtt a brugge-i harangtoronyban, közvetlenül az ott lakó, erős acélhálóval körbevett nagyharang mellett tapasztaltam meg, hogy mekkorát képes szólni egy ilyen alkotmány, ha igazán nekifog! Az élmény feledhetetlen, és az is, ami azóta gyakran visszaszökik a gondolataim közé.

A harangok okkal vannak, és okkal vannak ott, ahol vannak: nem jövés-menésre szánták őket, és nem is készülnek ők sehová!

A brugge-it keretező háló sem azért van ott, hogy a szökésben megakadályozza a bő torkú nagy hangút.

Ébreszteni vannak, ünnepre vagy gyászra hívni, emlékeztetni az IDŐ-re, hogy egyáltalában létezik, és múlik is – de vajon „telik-e?” –, magunk helyett is megfogalmazva itteni mulandóságunkat, mely mégis az örökkévalóságba vezet át. Minden modernség és a rémisztő tempójú folyamatos változás között régről itt maradt felkiáltójelként kongatják talán még érthető üzenetüket. Mert ha egyhangú, sokaknak már unalmas kolompolásnak is tűnik, azért amit mondanak, arra szükségünk lehet! Pusztán a létezésük, szavuk vagy éppen némaságuk egyfajta tanúságtétel korunk magába feledkezett embereinek.

Amikor nekifogtam ezeket a sorokat megírni, volt egy döntésem: jót, szépet, előremutatót fogok papírra vetni. Hogy ez csak részben sikerült, az nem az én lelkem borongós tükörképe! Mert szeretem ezt a világot, az életet, és hiszek a Krisztus egyszeri, de mindenre elég győzelmében, és várom nagyon azt az országot, melyet Krisztus készített az őt szeretőknek. És ha csüggeszt is olykor, amit látok, az inkább csak a reménységemet és bizalmamat kezdi formálni, erősíteni.

Goethe szerint „A világ repedt harang: zörög, de nem cseng”. Jóllehet a mi korunkban már egy háború esetén nem sorozzák be a harangokat (talán), és nem születnek újjá valamilyen lövedék formájában, de lelkünk mélyén akkor is érezzük, hogy ilyenkor valami megváltozik a szavukban. A „repedt világ” hamissága zörög bennük.

Az, hogy hiába kiáltják annyian: béke, biztonság, jólét, fejlődés, de még sincs valami (semmi?) a helyén, és ami úgy is látszik, az is ferde, kificamodott, üres vagy ami az ürességnél is rosszabb: beteg és romlott a tartalma.

De „azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett”. És látjuk, van mit keresnie, mert szinte semmi és senki nincs már a helyén, és ez maga az elveszettség! Nem lenne nehéz munka összeszedni és megfogalmazni ennek az elveszettségnek a mibenlétét. Ami nehezebb, de fontosabb, hogy hagyjam végre magam megtalálni!

A kétezer évvel ezelőtt elárult, megtagadott, kigúnyolt és káromolt, véres húscafattá korbácsolt, megfeszített Emberfiára gondolok: meg a homlokára nyomott töviskoronára, a kisorsolt köntösére, az egyre erőtlenebb szavaira, melyek mind-mind az én jövendő dicsőségem zálogai. A megrendült földre, az elsötétült égre, a meghasadt templomkárpitra és a hitetlenül is hitet valló századosra:

„Bizony, Isten Fia volt ez!”

Most ismét húsvét van! Nagy ünnep, örömnap!

De mégis annyira elkelne most nekünk is egy angyal, aki lábaival harangozva üldögélne az elhengerített kövön, és a fülünkbe harsogná az üzenetet: „Tudom, kit kerestek; de nincs itt, mert feltámadt! Ne keressétek a holtak között az élőt!”

A hitnek nem kell igazolás. Csak találkozás, mint az emmausi lógó orrú tanítványoknak. Mert mint feltámadása után akkor is, most is már azokon az utakon jár, amelyekre mi tévedtünk rá, és oda jön, ahol fellelhetőek vagyunk. Ma is megtöri a kenyerünket, és csendesen belép a zárt szobáink falán, hogy végre ráismerjünk:

„Én vagyok, ne féljetek!”

Ez a mi reménységünk, ezt kongatják itthon maradt harangjaink!


Photo by Jametlene Reskp on Unsplash

Találkozz te is az élő Jézussal! 

Jézus feltámadása után először a magdalai Máriával találkozott, aki tüstént hírül adta a tanítványoknak: „Láttam az Urat!” Hamarosan a többi tanítvány is megélhette ezt a csodát, sőt nem csak látták, ettek is vele. A találkozáskor hiányzó Tamásnak is ezt mondták: „Láttuk az Urat!”

Láttam az Urat! Sokan mondhatják ezt persze ma is, de majd az életük bizonyítja, hogy valóban így van-e. Akivel ez tényleg megtörtént, a találkozás valósága megváltoztat számára mindent. Ez a látás egy másik világba vezet be. A régi világ dolgai lassanként érvényüket vesztik az új fényében. Úgy kezdenek ilyenkor gondolkodni, beszélni az emberek, mint azok, akik visszatértek a klinikai halálból: már nem tudnak úgy élni, mint előtte. Az egész világ megváltozik akkor. Pontosabban: kezdik látni a világot úgy, amilyen valójában. Egy új realizmus kezdődik.

Realista vagyok! – mondogatják sokan. Holott ők csak a külső tényeket és eseményeket gondolják igaznak. Az igazi realista kezdi úgy látni és élni az életet, ahogy Krisztus látta és élte. Feltárulnak előtte a belső összefüggések, a múlt és a jelen valódi kapcsolata, a föld és ég igazi összeköttetése. És legalapvetőbben: önmaga és Isten elválaszthatatlan egysége.

Akik találkoztak Jézussal, azokra ő kivételes hatást gyakorolt. Már nem tudtak többé úgy élni, mintha nem ismernék az Életet. Akik találkoztak vele, már másokban is vele találkoznak napról napra.

A húsvét örök emlékeztetés erre: az Életet nem lehet megállítani, kizárni magunk közül. Mert – hála Istennek – örök és független tőlünk.

De befogadhatjuk. Attól kezdve már nem csupán a szervezetünk érzékeli, hanem a lelkünk, sőt az egész lényünk is. Attól kezdve magával ragad az Élet szele, sodrása.

Jézus már földi életében hangoztatta: „Azért jöttem, hogy igazi életük legyen az embereknek.” Az evangéliumokban tényleg erről szól az összes húsvéti találkozás. Amikor Jézussal újra találkoznak a tanítványok, valami végleg megváltozik bennük. Mária Magdalénában, Jánosban, Péterben, de még Tamásban is. Attól kezdve mindnyájan erősek, mert élettelik, sőt életosztók.

A húsvét örök bizonyítéka annak, hogy az Életet nem lehet elpusztítani. Előbb Jézus tanításait próbálják semmibe venni ellenségei, ellenfelei, de a tömeg csüng szavain. Próbálják csodáit lejáratni, bemocskolni, de a gyógyultak tapasztalata semmissé teszi ezt az erőlködést. Végül – amikor arra szövetkeznek, hogy őt magát teszik el láb alól – abban bíznak, hogy ezzel vége lesz. Keresztre is feszítik, de a harmadik nap Élőként megjelenik Jézus a tanítványainak. Beszél nekik, eszik velük, és beléjük is Élet száll, mert az Élet erősebb a halál szolgáinál.

Mindannyian értjük azt, amikor valaki ezt mondja: Végre Élek!

Végre van Életem!

Igen, óriási különbség van aközött, amikor csak létezünk és életünk – így, végig kisbetűvel – inkább biológiai, mint szellemi, és aközött, amikor környezetünk is Élettel telítődik pusztán azért, mert jelen vagyunk közöttük a bennünk levő Élettel.

A hívőség egyik legjobb bizonyítéka mindig is az égi vitalitás, az Élettel telítettség volt, van és lesz. Mert az megcáfolhatatlan, mint ahogy a feltámadt Jézust sem tudta senki elhallgattatni, kétségbe vonni, meghazudtolni. Az isteni Élet nem kívülről irányított, hanem belülről fakad, ahogy a Mesterünk fogalmazott: „örök életre buzgó víz forrásává lesz benne”.

Legnagyobb ajándék, amit kaphattam, hogy én is találkozhattam vele, Jézussal, és attól kezdve értettem meg, hogy az egész Jézus-hit az Életről szól, sőt Életet ad. Nagy kedvencem Ezra Pound A jócimbora balladája című, Jézusról szóló verse. Az utolsó sorai így szólnak:

Bolond a csőcselék, ha azt hiszi,
Hogy végre most megölte testét.

Én láttam őt még lépes mézet enni,
Mióta fölszegezték.

Ezért keresem mindenben mindig őt: önmagamban, a tavaszi reggelben, a harsogó természetben, a baráti beszélgetésben, az olvasott regényben, a csöndes vacsorában, a gyermek szemében, az énekekben… És most is. Ha olykor hirtelen megjelenik nekem ő, az Élet, boldog vagyok. Nem tudok jobbat kívánni neked sem az Életnél. Ha egyszer megérintett, sose hagyd, hogy bármi is elnyomja benned! Azért imádkozom, hogy az Élő Jézus Krisztus találkozzon minél több felebarátunkkal, hogy minél többen örülhessünk annak, hogy ő Él, és nekünk is Életet, örök Életet ad, amely maradandóvá tesz bennünket.


Photo by Rainer Eli on Unsplash

Húsvéti köszöntés 2025 tavaszán

Jézus mondja: „…én élek, ti is élni fogtok.” (Jn 14,19)

Húsvét a kereszténység legnagyobb ünnepe. Isten felmagasztalta Jézus személyét, valamint hitelesítette üzenetét és megváltó halálát, amikor feltámasztotta őt. Ez nem kevesebbet jelent, mint azt, hogy Jézus megváltó tevékenységének és az ebből következő küldetésének nincs vége. Amit Isten általa elkezdett, annak folytatódnia kell ma is. Hirdetni kell Isten minden embert átölelő szeretetét és az üdvösségre hívó jó hírt. A mennyei Atya szereti gyermekeit, a 21. században élő, kétségek és félelmek között vergődő teremtményeit is. Ő irgalmas hozzánk, tévelygő, sok gyötrelem és háború között szenvedő gyermekeihez. 

Húsvét győzelme az élet győzelme a halál, az elmúlás, a bűn felett. Ennek a jó hírnek vagyunk a hirdetői. Bár olyan világban élünk, ahol naponta fájdalommal telt szívvel a háborúk és a pusztítás erőinek diadalát látjuk. Az első húsvét viszont az élet diadala, valamint a bűnbocsánat, az új élet, az örök élet ajándéka. Istenünk, „aki van”, az élet Istene. Övéit is ennek a jó hírnek a továbbadására kéri, hogy minden ember szívében ott éljen a remény: Isten az élet, az örök élet ura.

Ez az örömhír teszi páratlan ünneppé a húsvétot. Ha élni szeretnénk, akkor fel kell fedeznünk ezen ünnep jelentőségét az életünkben. Minden vasárnap a feltámadás, az Úr ünnepe, az élet győzelmének napja a romlás, a hiábavalóság, a kétségbeesés felett. A boldog élet titka: megtanulni ünnepelni az örök élet diadalát Isten igéjében és szentségeiben, továbbá elfogadni Urunk kegyelmi ajándékait, amelyeket az őt szeretőknek készített.

Dr. Veres András s. k.
püspök, elnök
Magyar Katolikus Püspöki Konferencia

Steinbach József s. k.
református püspök, elnök
Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa

Dr. Fischl Vilmos s. k.
főtitkár
Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa

A Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsának tagegyházai:

Steinbach József s. k.
református püspök, a zsinat lelkészi elnöke

Kondor Péter s. k.
evangélikus püspök

Papp János s. k.
baptista egyházelnök

Földesi Tamás s. k.
pünkösdi egyházelnök

Dr. Khaled A. László s. k.
metodista szuperintendens

Dr. Frank Hegedűs anglikán kanonok s. k.
Szent Margit Anglikán/Episzkopális Egyház

Arsenios Kardamakis metropolita s. k.
Konstantinápolyi Egyetemes Patriarchátus – Magyarországi Ortodox Exarchátus

Márk budapesti és magyarországi metropolita s. k.
Orosz Ortodox Egyház Magyar Egyházmegyéje (Moszkvai Patriarchátus)

Siluan Mănuilă püspök s. k.
Magyarországi Román Ortodox Egyházmegye

Pantelic Lukijan püspök s. k.
Budai Szerb Ortodox Egyházmegye

Antonij metropolita s. k.
Magyarországi Bolgár Ortodox Egyház

Miként szólhat hozzánk a kereszt üzenete 2025-ben? – Az Úr közel 2025. április 18., nagypéntek

Papp János egyházelnök arról beszél, miként szólhat hozzánk a kereszt üzenete 2025-ben.

Bertalan Balázs és Pósch Ferencné Gyöngyi tanúságtételén keresztül megtudhatjuk, milyen változást hozhat az ember életében – bármilyen helyzetben is van – a találkozás Krisztussal, és mi köze mindehhez nagypénteknek.

Az Egyenesen a Bibliából rovatban László Gábornak, a Rákoscsabai Baptista Gyülekezet lelkipásztorának, a Baptista Teológiai Akadémia főtitkárának igei üzenetét hallhatjuk.

Műsorvezető: Bodó Mária
Tartsanak velünk! Észrevételeiket a musorok@baptist.hu e-mail-címre várjuk.

An Easter Message from BWA General Secretary Elijah Brown

“They went and made the tomb secure by putting a seal on the stone and posting a guard.”
– Matthew 27:66 –

In his life and death, Jesus shatters the seal of every barrier of sin and invites his followers to live in the hope of resurrection peace. The day after Jesus’ burial, Governor Pilate commanded, “…make the tomb as secure as you know how” (Matthew 27:65). Affixed to the stone was the governmental imperial seal. Though state-sponsored power seems successful for a moment, Jesus is the barrier breaker of sin’s false seals to bring resurrection peace.

The women came to the tomb in their uncertainty, “Who will roll the stone away?” (Mark 16:3) The women arrived with questions, but as is possible for disciples when we encounter the resurrection today, they left as evangelists commissioned to carry the Gospel of Jesus. The guards came to the tomb in their strength. Yet when the angel appeared, they became so afraid that at the very place of resurrection they “became like dead men” (Matthew 28:4). Salvation is not in self-sufficient strength but when we come to Jesus with uncertainty that welcomes miracles. Though great military power seems successful for a moment, Jesus is the barrier breaker of sin’s false seals to bring resurrection peace.

It was a select group of religious leaders who sought to use their influential position and economic resources to forever silence Jesus. The leading religious authorities demanded government intervention to maintain their culture and heritage. They were among the first to hear the truth of Jesus’ resurrection but willingly paid a “large sum of money” to foster a lie (Matthew 28:12). Religious nationalism leads to corruption of faith and justification of injustice. The people of the Way must refuse the seduction of religious nationalism. Though religious oppression seems successful for a moment, Jesus is the barrier breaker of sin’s false seals to bring resurrection peace.

These patterns of sin and injustice continue today. Around the world there are powerful governments perpetuating injustice. In their chaos they upend human dignity, reject the sojourner, unleash devastating aerial destruction on civilians, and rapidly dismantle aid to people facing war, persecution, and extreme hunger. Militaries trade weapons of violence and act as if strength makes right while non-state actors hold onto hostages and inflict their own terror. People, more often full of religion than faith, vacillate between approval and silence as they view their own economic wellbeing.

But the weight of these temporary seals cannot contain Jesus. The church has learned over 2,000 years there will come a time in every situation, no matter how intractable and terrible, that wars will end and earthly kingdoms will fall. Let us hold the faith, serve others, and share boldly. Let us help people from our neighborhood to every nation turn from sin to the salvation of Jesus, the barrier breaker. The seeds planted today will by the Holy Spirit yield fruit in the proper time in the Kingdom of God. For those standing at the edge of what feels like a sealed tomb, know that the risen Christ is already there – calling your name. Let us stand in the reality of eternity and the greater truth, “The kingdom of the world has become the kingdom of our Lord and of his Messiah, and he will reign forever and ever.”

This Easter, on behalf of the Baptist World Alliance, a family in 134 countries and territories, Jesus shatters the seal of every false barrier of sin to invite us to live in the hope of resurrection peace.

Rev. Dr. Elijah M. Brown

General Secretary and CEO
Baptist World Alliance

Special Thanks to Our Translators: Koffi Kpomgbe, Tomás & Febe Mackey, and Shirley Porto

Egy hétig Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében a Jelenlét Pontokon járnak önkénteseink

Egy hétig Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében járnak a Baptista Egyházi Szociális Módszertani Központ önkéntesei és szeretetnagykövete a Baptista Szeretetszolgálat által fenntartott Jelenlét Pontokon.

Kovács István mezőfalvai Mikulás-nagykövet a Baptista Egyházi Szociális Módszertani Központ önkéntese, aki járt már a településeken a mikulásfutás programmal, ezúttal nyuszifutásra buzdítva, tegnap Besenyődre, Magyra, Székelyre utazott, hogy a nehezebb sorsú gyerekekhez is eljuttassa a szeretet, az összetartozás és a húsvét valódi üzenetét. Önkénteseink a gyerekekkel közösen, településenként elültetnek egy fát. A program jövő héten kedden folytatódik összesen 17 települést érintve.

Kovács István maratonfutó ma már nyugdíjas ember, akkor a legboldogabb, ha szeretettel és örömmel fogadják olyan gyerekek, akik halmozottan hátrányos körülmények között élnek. Ezért aztán április 17-én a felzárkóztatásra szoruló falvakba érkezett újra önkénteseinkkel. Ismét magával hozta azt a fáklyát, amivel a pekingi olimpián futott, valamint egy húsvétinyuszi-jelmezt, és kisebb ajándékokkal kedveskedett cserébe az énekszóért, a mondókáért, a rajzokért.

Köszönjük a Heinemann Testvérek Kft. támogatását!

2025.04.18. Nagypénteki istentisztelet (Pollák Dávid) – Kispest

56 megtekintés Az élő közvetítés ennyi ideje ért véget. Pollák Dávid lelkipásztor igehirdetése a Jn 19:1-15 igeversek alapján. Kispesti Baptista Gyülekezet

1Akkor Pilátus elvitette Jézust, és megkorbácsoltatta. 2A katonák tövisből koronát fontak, a fejére tették, és bíbor ruhát adtak rá; 3odajárultak hozzá, és ezt mondták: Üdvöz légy, zsidók királya! – és arcul ütötték.
   4Pilátus ismét kiment, és így szólt hozzájuk: Íme, kihozom őt nektek. Tudjátok meg, hogy semmiféle bűnt nem találok benne. 5Ekkor kijött Jézus, rajta volt a töviskorona és a bíbor ruha. Pilátus így szólt hozzájuk: Íme, az ember! 6Amint meglátták Jézust a főpapok és a szolgák, így kiáltoztak: Feszítsd meg, feszítsd meg! Pilátus pedig ezt mondta nekik: Vegyétek át ti, és feszítsétek meg, mert én nem találom bűnösnek. 7A zsidók így válaszoltak neki: Nekünk törvényünk van, és a törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát.3Móz 24,16 
   8Amikor Pilátus ezt meghallotta, még nagyobb félelem szállta meg. 9Ismét bement a helytartóságra, és megkérdezte Jézust: Honnan való vagy te? De Jézus nem felelt neki. 10Pilátus ekkor így szólt hozzá: Nekem nem felelsz? Nem tudod, hogy hatalmam van arra, hogy szabadon bocsássalak, de hatalmam van arra is, hogy megfeszíttesselek? 11Jézus így válaszolt: Semmi hatalmad nem volna rajtam, ha felülről nem adatott volna neked: ezért annak, aki engem átadott neked, nagyobb a bűne.
   12Ettől fogva Pilátus igyekezett őt szabadon bocsátani, de a zsidók így kiáltoztak: Ha ezt szabadon bocsátod, nem vagy a császár barátja: aki királlyá teszi magát, az ellene szegül a császárnak. 13Amikor Pilátus meghallotta ezeket a szavakat, kihozatta Jézust, és a bírói székbe ült azon a helyen, amelyet Kövezett-udvarnak, héberül pedig Gabbatának neveztek. 14A páskaünnep előkészületi napja volt, délfelé járt az idő. Pilátus így szólt a zsidókhoz: Íme, a ti királyotok! 15Azok pedig felkiáltottak: Vidd el, vidd el, feszítsd meg! Pilátus ezt mondta nekik: A ti királyotokat feszítsem meg? A főpapok így válaszoltak: Nem királyunk van, hanem császárunk! 16Ekkor kiszolgáltatta őt nekik, hogy megfeszítsék.,”
(Jn 19:1-15)

https://www.youtube.com/@KispestiBaptistaGyulekezet

https://www.facebook.com/groups/468615016506467


Cím:
1191 Budapest, Kisfaludy u. 20.
Lelkipásztor:Pollák Dávid
Állandó alkalmak:Vasárnap 9:00-től imaóra és gyermekeknek vasárnapi iskola délelőtt 10:00-től és délután 17:00-től istentiszteletet
Csütörtökön este 18:00-tól bibliaóra
Honlap:http://www.kispestibaptista.hu

2025.04.13 – Virágvasárnapi Istentisztelet – Makra Zsolt – Nyírbátor

44 megtekintés Élő közvetítés dátuma: 2025. ápr. 13. Igét hirdet: Makra Zsolt körzeti lelkipásztor a Mt 21:1-10 igeversek alapján. Nyírbátori Baptista Gyülekezet

1Amikor közeledtek Jeruzsálemhez, és Bétfagéba, az Olajfák hegyéhez értek, Jézus előreküldte két tanítványát, 2és ezt mondta nekik: Menjetek az előttetek lévő faluba, és ott mindjárt találtok egy megkötött szamarat a csikójával együtt. Oldjátok el, és vezessétek hozzám! 3Ha valaki szólna nektek, mondjátok meg, hogy az Úrnak van szüksége rájuk, és azonnal elengedi azokat. 4Ez pedig azért történt, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által: 5„Mondjátok meg Sion leányának: Íme, királyod jön hozzád, aki alázatos, és szamárháton ül, igavonó állat csikóján.”Ézs 62,11; Zak 9,9  6A tanítványok pedig elmentek, és úgy cselekedtek, ahogy Jézus parancsolta nekik: 7odavezették a szamarat a csikójával együtt, ráterítették felsőruhájukat, Jézus pedig felült rá. 8A sokaság az útra terítette felsőruháját, mások ágakat vagdaltak a fákról, és az útra szórták.2Kir 9,13  9Az előtte haladó és az őt követő sokaság pedig ezt kiáltotta: Hozsánna Dávid Fiának! Áldott, aki jön az Úr nevében! Hozsánna a magasságban!Zsolt 118,25-26; Mt 11,3  10Amint beért Jeruzsálembe, felbolydult az egész város, és ezt kérdezgették: Kicsoda ez? 11A sokaság ezt mondta: Ő Jézus, a galileai Názáretből való próféta.” (Mt 21:1-10)

Cím:4300 Nyítbátor, Hunyadi u. 62.
Lelkipásztor:Makra Imre Zsolt
Állandó alkalmak:Istentiszteleti alkalmak: Nyírbátor: Vasárnap 9:00; Nyírmeggyes: Vasárnap 10:00, 14:30; Nyírbogát: 11:00, 16:00

https://www.youtube.com/@NyirbatoriBaptistaGyuleketezet

https://www.facebook.com/groups/866663637142412

2025.04.13 | Jézus és az ember, aki fül nélkül hallott igazán | Dr. Pafkó Tamás | Istentisztelet – Debrecen Trinity

195 megtekintés Élő közvetítés dátuma: 2025. ápr. 13. TRINITY BAPTISTA GYÜLEKEZET Dr. Pafkó Tamás lelkipásztor igehirdetése a Jn 18:1-11 igeversek alapján. Trinity Baptista Gyülekezet Debrecen

1Miután ezeket elmondta Jézus, kiment tanítványaival a Kidrón-patakon túlra. Volt itt egy kert, ide ment be tanítványaival együtt. 2Júdás, aki elárulta őt, szintén ismerte ezt a helyet, mert gyakran gyűltek ott össze Jézus és a tanítványai. 3Júdás tehát maga mellé vette a katonai csapatot, a főpapoktól és a farizeusoktól küldött templomi szolgákat, és odament fáklyákkal, lámpásokkal és fegyverekkel. 4Jézus pedig tudva mindazt, ami reá vár, előlépett, és így szólt hozzájuk: Kit kerestek? 5Azok így feleltek: A názáreti Jézust. Én vagyok – mondta Jézus. Ott állt velük Júdás is, aki elárulta őt. 6Amikor azt mondta nekik: Én vagyok – visszatántorodtak, és a földre estek.Jn 8,24  7Ekkor újra megkérdezte tőlük: Kit kerestek? Ők ismét ezt felelték: A názáreti Jézust. 8Jézus így szólt: Megmondtam nektek, hogy én vagyok: ha tehát engem kerestek, engedjétek ezeket elmenni! 9Így kellett beteljesednie annak az igének, amelyet mondott: Azok közül, akiket nekem adtál, nem hagytam elveszni senkit. 10Simon Péternél volt egy kard, azt kihúzta, lecsapott a főpap szolgájára, és levágta a jobb fülét: a szolga neve pedig Málkus volt. 11Erre Jézus így szólt Péterhez: Tedd hüvelyébe a kardodat! Vajon nem kell kiinnom azt a poharat, amelyet az Atya adott nekem?” (Jn 18:1-11)

Trinity Baptista Gyülekezet
Cím:4031 Debrecen, Köntösgát sor 1-3.
Lelkipásztor:Pafkó Tamás dr.
Állandó alkalmak:Istentisztelet:vasárnap 10.00, közben gyermekfoglalkozás Ifjúsági alkalom: péntek 19.00
Honlap:www.trinitygyulekezet.hu

https://www.facebook.com/trinitydebrecen

https://www.youtube.com/@trinitydebrecen

Dobos Péter: Akkor talán

Akkor ott megszólalt egy kakas, 
s a tagadás könnyekbe fúlt. 
Ma nem hullanak a könnyek, 
s némán ülnek a szemétdombon 
a lefizetett kakasok. 

Lehet virágokat letaposni, 
tagadni és acsarkodni, 
becsületekbe gázolni, 
szenvedőt magára hagyni, 
harminc ezüstpénzt számolgatni, 
kajafásokhoz dörgölődni, 
vádak tüzénél melegedni… 
könnyek nélkül, 
mert némán ülnek a kakasok. 

Ó, ha csak egy is lenne bátor 
belekiáltani a csendbe, 
a mérhetetlen végtelenbe, 
követnék százan, talán ezren, 
hogy mindenki fölébredjen 
rettentő kábulatából… 
és hullanának a könnyek, 
a bűnbánat könnyei! 
Akkor talán… 

Akkor talán változna a világ, 
és szembe tudnánk nézni 
önmagunkkal, 
és Vele is, 
ki minket megalkotott. 

Dobos Péter