Kezdőlap Blog Oldal 424

Köszönjük, hogy számíthatunk Rád!

Technikai számunk: 0286

További részletek: https://baptist.hu/1szazalek/

Kórházlátogató szolgálat

A koronavírus sokunk életébe hoz nehéz próbákat, szenvedéseket, szörnyű veszteségeket. Nagy szükség van ilyenkor is a hívek által végzett beteg- és kórházlátogatásra. A képen Milánkovics Dániel testvér látható, aki rendszeres kórházlátogató, valamint ima-böjt szolgálatot végez, amihez mi is csatlakozhatunk!

Imádkozzunk és böjtöljünk továbbra is a betegekért, gyászolókért, a vírus közelében dolgozókért! Ezúton is köszönjük, Dana, az áldozatos munkát!

Román–magyar barátság?

Nem először szolgáltam Romániában, illetve román nyelvű területeken. Idén márciusban ismét Moldovába utaztam, ahol a fővárosi (Chișinău) Divitia Gratiae Keresztény Egyetemen oktathattam mesterszakon tanuló hallgatókat.

(A TCM Nemzetközi Intézet majdnem minden európai ország evangéliumi szemináriumával és több keresztény egyetemmel együtt dolgozik.) Ismét örömömet leltem abban, hogy a több mint tíz országból érkező lelki testvérek együtt készülnek fel elhívásuk betöltésére a háromhavi online oktatás után egy egyhetes személyes konzultáció keretében.

Moldávok, ukránok, oroszok, románok, tadzsikok, azerbajdzsániak, kirgizek, üzbégek. Sokan üldözött keresztények, iszlám országok polgárai, földalatti szolgálatot végezve.

Nagyszerű hét volt, számomra is, mert sokat épül mindig a hitem az ő elkötelezettségük láttán. Hatalmas erőt és energiát kapok ezáltal minden esetben.

A hét fénypontja azonban a vasárnap délelőtt volt. nemzetközi tanításaim során gyakran hív meg egy-egy helyi gyülekezet, hogy a vasárnapi istentiszteletükön Isten szavát hirdessem. Ez alkalommal dr. Mihai Malancea – szeretett kollégám, professzortársam – invitált meg a Moldovai Baptista Szövetségbe tartozó gyülekezetébe, a „Biserica Speranta” közösségbe (Reménység Gyülekezet).

Moldovában a gyülekezetek egy része orosz nyelven működik, a másik része román nyelven. Leginkább a Romániához és román életérzéshez közel állók tartoznak az utóbbi körbe, érthető módon.

Pénteken így magyaráztam el a helyzetet tanítványaimnak: a magyarok és románok kapcsolata nem mindig felhőtlen. Sok minden történt a két nemzet között a történelem során, és néha ezen történések igen tragikusak voltak. Feleségem családja Erdélyből és a Partiumból való, ami ugyan ma Románia része, de ez nem volt mindig így (a mi véleményünk szerint). Sok személyes, véres történetet hallottam a tágabb családból a két nemzet közötti ellentétekről. Többen konkrétan így fejezték ki ezt: nem is hajlandóak egy légtérben lenni ott, ahol román beszéd hangzik.

Bárhogy is van, vasárnap reggel elmentem a román nyelvű gyülekezetbe.

A pandémia miatt bekövetkezett többhavi online istentiszteleti részvétel után végre fizikailag is együtt lehettem lelki testvéreimmel! (Moldovában nincsen sem állami, sem felekezeti korlátozás a gyülekezetek összejövetelét tekintve.)

Végre felemelhettem kezeimet és dicséretemet az Úr felé, végre teli torokból énekelhettem a gyülekezeti közösségben, végre hallhattam bizonyságtételetek (tolmácsolva), és szószéken állva hirdethettem az igét – és nem magányosan az irodámban egy kamera objektívjébe.

Mihai testvér mutatott be a gyülekezetnek, vezette fel az igehirdetési szolgálatomat – amiből természetesen egy szót sem értettem, mert románul mondta, és ezt nem fordította vissza nekem. A testbeszéde és széles mosolya ugyanakkor minden kétséget eloszlatott, hiszen ezt sugározta: ő szeret és tisztel engem, és erre hívja gyülekezetét is. Ezután fiát, Iurie-t kérte fel tolmácsolásra, akivel az elmúlt években egyre szorosabb baráti kapcsolatom alakult ki, amint az ő doktori tanulmányairól beszélgettünk, együtt vacsoráztunk vagy autóztunk Chișinău utcáin.

Ekkor már énekelt a lelkem: milyen csodás olyan lelki környezetben szolgálni, létezni, ahol mi nemcsak kollégák vagyunk, hanem sokkal többek annál.

Harcostársak. Szolgatársak. Barátok. Testvérek. Családtagok.

Krisztusban nincsen többé görög és zsidó. De magyar és román sem. Az Istenhez tartozásunkat tekintve legalábbis semmiképpen.

Szabadok vagyunk. Szabadok: szeretni, és szeretve lenni. Mi, magyar ajkúak és románul beszélők.

Megjegyzés: A gyülekezet rendkívüli módon odafigyelt a járványügyi védelemre a maszkviselés, kézfertőtlenítés, távolságtartás stb. területén. Hazaérkezve ötnapos önkéntes karanténba helyeztem magam, utána PCR-tesztet végeztettem laborban, ami negatív eredménnyel érkezett meg. SDG!

Tágas Tér Konferencia – Kommunikáció és vezetés!

Április 24-én a Tágas Tér szervezésében Szegeden egy online keresztény konferencia kerül megrendezésre, ahol neves előadók (Paul Scanlon, Ács Zoltán, Steiner József, Tóth Sándor és a többiek), gyakorlatias workshopok és közös dicsőítések lesznek! A téma: Kommunikáció és vezetés! Mindenkit bátorítunk, hogy jelentkezzen!

Minden közösség keresi, hogy milyen módon lehetne jól vezetni a rá bízott embereket, és örök kérdés, hogy miként adhatnánk át legjobban azokat az értékeket, amelyek ránk vannak bízva. A Tágas Tér Konferencián ezekre az örök dilemmákra a Bibliával a kezünkben szeretnénk választ találni.

Előadásokon, színpadi panelbeszélgetéseken, valamint kiscsoportos műhelyeken keresztül együtt keressük a választ arra, hogyan lehetsz hatékony úgy, hogy megmaradsz hitelesnek is. A tanulási lehetőségeket dicsőítő alkalmak és inspiráló igei üzenetek teszik teljessé.

Paul Scanlon, Mező Misi, Gável András és Gável Gellért már biztos ott lesz. Te hogy döntesz?


  • Egész napos, előadásokkal és érdekes workshopokkal.
  • Főelőadó: Paul Scanlon
  • További előadók: Ács Zoltán, Steiner József
  • Dicsőítők: Mező Misi, Gável András és Gável Gellért

Hogyha többet szeretnél megtudni a konferencia programjairól és előadóiról, akkor nézz szét itt!

Arts’ok 4.: Oláh Gábor

Rövidített interjú a Magyar Baptista Rádió Arts’ok című műsorában elhangzottak alapján.

A Baptista Központi Énekkar karnagya vagy 38 éve. Jómagam pedig az énekkar tagja vagyok ötödik éve. Sajnos az elmúlt időszakban nem találkozhattunk a járványhelyzet miatt. Hogy vagy és mivel foglalkozol mostanában?

Kétirányú a válaszom. Jól vagyunk, köszönjük, bár nem könnyen. A feleségem idős szülei már több mint egy éve nálunk laknak, annyira elesettek. Apósom 95 évesen októberben ment el az örökkévalóságba. A mama itt van, az ellátása körül forog minden, de egészségesek vagyunk. Kétszeresen is vigyázunk, hogy semmiképpen se jöjjön hozzánk a vírus. Nem tudunk senkit sem fogadni, hiszen ez a vírus annyira gonosz, hogy akkor jön, amikor a legkevésbé számítasz rá. Másrészt szomorú vagyok, mert nem tarthatunk kóruspróbákat, nem találkozhatok a kórustársakkal, hiszen az éneklés az egyik legveszélyesebb tevékenységnek számít a járvány terjedése szempontjából. Maszkban nem tudom elképzelni, hogy énekeljünk. Formális próbáknak pedig nem látom értelmét, ezért kivárjuk a végét. A tagoktól azt a visszajelzést szoktam kapni, hogy felértékelődött az énekkarba járás a gondolkodásukban attól, hogy most nincs, most nem lehet azt tenni, ami egyébként természetes volt.

Az énekkar tagjaként magam is megélem, hogy nagyon hiányoznak a próbák és a szolgálatok. Személyes tapasztalatom, hogy karnagyként rendkívüli állóképességgel, koncentrációval, szakmai ismeretekkel rendelkezel. Türelmes, megértő, segítőkész és elfogadó vagy velünk. Mekkora kihívás neked minden kórustaghoz megtalálni az utat?

Nem nagyon szoktam így vizsgálgatni magam, de most megpróbálom kívülről nézni ezt az egész szituációt. Kezdem egy olyan furcsa dologgal, amire sokan nem is gondolnak. Gyerekkorom óta részt vettem a gyülekezeti szolgálatban, és 16 éves korom óta már énekeltem is az énekkarban. A nagy tűz és érdeklődés bennem a gyülekezeti énekkarban bontakozott ki. Az itt szerzett tapasztalatok sokat segítettek nekem a továbbiakban, például amikor felvételt nyertem az első hivatásos kórusba Debrecenben. A hivatásos kórus pedig olyan zenei tapasztalatokkal gazdagított, amit a gyülekezeti munkámba tudtam beépíteni. Nem szabad elfelejteni, hogy a Jóisten kegyelméből én egy olyan családba születtem, ahol a felmenőim nagyon tehetségesek is voltak, és gondoskodtak is rólunk. Négyen voltunk testvérek, és mindegyikünknek volt hangszere, sőt nekem három hegedűm is volt. Édesapám ezt hogy érte el, nem tudom. Így utólag kifejezhetetlen kincs, hogy mi nem pénzt örököltünk, hanem taníttattak bennünket. Másrészt oly mértékű zenei gyakorlatra tettem szert, hogy már nem kell gondolkodnom azon, hogy tartsak egy próbát. Vannak olyan részei a próbának, amelyek teljesen természetesen belülről fakadóan jönnek belőlem. Ezek nem kerülnek különösebb erőfeszítésbe, és a felszabaduló energiámmal megpróbálok viccelődni és görbe tükröt tartani a kórustagok elé. A megszerzett rutin átsegít engem azokon a nehézségeken, amelyeken egy kezdő karvezető botladozik. Ezekhez hozzájárult persze az is, hogy taníthattam a baptista teológián és a Zeneakadémián is karvezetést. A tanítás nagyon sokat jelentett nekem, mondják is, hogy tanítva lehet megtanulni bármit is.

Baptista Központi Énekkar

Anyai nagyapád Tóth Gábor volt. Előfordult, hogy te helyettesítetted őt a szolgálatban kisfiúként.

Igen. Nagyapám, amikor hatéves voltam, elkezdett engem harmóniumozni tanítani. Egy évvel később elém tette a négyszólamú A hit hangjai kötetet, és azt nekem meg kellett tanulnom. Persze nem a legnehezebb énekekkel kezdtük. Nem voltam még nyolcéves, amikor az istentiszteleten „bedobtak a mély vízbe”, és a kevésbé látogatott alkalmakon játszanom kellett. Ez nekem megtisztelő kihívás volt. Én ezt a zenei szolgálatot kaptam, de szerintem nem tudtam, hogy ez mennyit ér, és egy kicsit elkanyarodtam a műszaki pályára. A Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán mérnöki diplomát szereztem. Viszont folyamatos maradt a gyülekezeti szolgálatom, mentem mindenfelé szolgálni. Olyan is előfordult, hogy végighegedültem Händel Messiását, amikor pedig odaértünk ahhoz a részhez, felálltam és elénekeltem a basszusszólót. Viszont amikor bekerültem hivatásos kórusba, akkor rájöttem, hogy zenét is felsőfokon kell tanulnom, ezért felnőttfejjel három szakon szereztem diplomát a Zeneakadémián. Ezután tudtam bekapcsolódni a felsőfokú tanításba is.

Visszakanyarodva a gyermekkorodhoz, a gyülekezeti szolgálatok mellett tagja voltál a Magyar Rádió Gyermekkórusának is. Ezalatt történt veled, hogy Pablo Casals Jászol című oratóriumában a kis Jézus szerepét énekelted katalán nyelven.

Igen, ráadásul 1964-ben a szüleink öcsémmel, Lajossal együtt elengedtek a kórus japán körútjára. Rábíztak minket Istenre és egymásra, nem mellesleg jelentős anyagi terhet is vállaltak ezzel. 38 városban 48 koncertet adott a kórus két hónap alatt. Ez komoly testi, lelki erőnlétet kölcsönzött mindenkinek. Azon versenyeztünk mi, gyerekek, hogy ki nem lesz rosszul az éhségtől vagy a fáradtságtól. Szégyelltük a gyengeséget, de egyébként óriási élményt nyújtott ez az utazás. A Casals-darabban pedig itthon, meghallgatás alapján énekelhettem szólót az Erkel Színházban. Még ma is tudom a dallamát meg a szövegét. Ez megint csak egy olyan zenetörténeti esemény volt, amiről akkor fogalmam sem volt, hogy mekkora jelentősége van.

A családi élettel hogyan tudtad/tudtátok összehangolni a művészi pályádat, a szolgálatokat?

Ez is egy különleges dolog. A feleségemmel, Ráduly Irénnel a gyülekezetben ismerkedtünk össze. Apósom, Ráduly Emil Debrecenben volt karmester. Amikor lelkész édesapámat odahívták szolgálatra a 60-as évek közepén, akkor kerültem én is oda, és ott ismertem meg Incikét. Először csak jó barátok voltunk. Ő jó csellista volt, majd konzervatóriumba ment, később a Zeneakadémiára ének szakra, ahol Réti József növendéke volt. Viszont amikor megszületett első gyermekünk, akkor elhagyta a pályát, és óvónő lett. Tehát ő, aki célzottan zenei pályára készült, végül végzett óvónő lett, én pedig, aki műszaki pályára készültem, zenész lettem. A feleségem nagyon támogatta a pályámat, a gyülekezetben pedig kezdettől fogva együtt muzsikáltunk. Ha zenekar volt, ő csellózott, én hegedültem, ha énekkar, akkor ő abban a szólamban énekelt, ahol szükség volt rá. Később, amikor jöttek a gyerekek, mindegyik valamilyen hangszeren tanult és énekelt velünk az énekkarban. A fiam, Zsolt, aki sajnos azóta már nincs köztünk, mert a Jóisten visszahívta magához, végzett énekművész volt. Mindkét lányunk Írországban él, és a legnagyobb boldogság, hogy az elmúlt esztendőben megszületett az első unokánk. Még csak „online nagyszülők” vagyunk, de nagy öröm számunkra, hogy a gyerekeink mindennap felhívnak bennünket, és a kis Emily mindig nagyon örül a beszélgetésnek. Megható, hogy neki egyébként két nevet is adtak a szülei, Emily a dédpapára, Iris pedig a nagymamára emlékeztet.

Hogyan gondolkodsz a művészet és a misszió kapcsolatáról?

Úgy gondolom, hogy akkor kapcsolódok a misszióhoz, ha a tevékenységemmel Krisztusra mutatok, és megpróbálok minél több embert megnyerni a tevékenységem által az ő követésére. Értéktelennel nem csaphatom be a Jóistent.

Ehhez kapcsolódik művészi hitvallásod is, a Malakiás 1,8 „Mert vak állatot hoztok áldozatul, és nem tartjátok rossznak. Sántát vagy bénát hoztok, és nem tartjátok rossznak. De vidd csak azt a helytartódnak: kegyes lesz-e hozzád, és szívesen fogad-e?”

A zenei tevékenységem akkor emelkedik művészi fokra, ha méltó a Jóisten szolgálatára. Méltó alatt azt értem, hogy közérthetőnek kell lennie, elérhetőnek kell lennie, meg kell pendítenie valamit a hallgató lelkében. A hívő baptista művész feladata, hogy amit rábízott a Jóisten, azt a lehető legmagasabb szinten végezze, és azon keresztül továbbítsa az üzenetet. Ezeket a dolgokat állandó bibliai és imakontroll mellett lehet csinálni. Ez a mezsgye azért nagyon veszélyes, mert könnyen öncélúvá, magamutogatóvá válhat az ember, de ha engedi magát átjárni az adott mű szellemiségével, akkor talán ettől meg tud szabadulni. Tudni kell, hogy ha a sátán nem bír bennünket elviselni, akkor megpróbál elveszejteni. És mennél kiemelkedőbb lelki tevékenységet folytatok, annál jobban támad. Persze a támadása valahol visszaigazolja az ember tevékenységét. A másik, hogy azért tanultam annyit a zenéről, hogy fölfedezzem azt, hogy bizonyos zenei eszközökkel mit akar elérni a zeneszerző, és ezt át tudjam adni a kórusnak és a hallgatóságnak is. A hallgatóságtól persze nem mindig várható el, hogy zeneileg is értse, amit hallott, de ha az előadás végén könnyes szemmel odajön valaki, és azt mondja, hogy nem tudja, miért, de nagyon tetszett neki a koncert, akkor tudom, hogy ez azt jelenti, hogy megérintette őt.

Hogyan tapasztalod Isten vezetését a művészeti életedben? Régebben erre a kérdésre azt válaszoltad, hogy ha valamihez nagyon görcsösen ragaszkodtál, azt sosem tudtad elérni, viszont amit el tudtál engedni, azt százszorosan visszakaptad. Most mit válaszolsz?

Pontosan ugyanezt.

Murányi-Kovács Anita

A teljes interjú itt hallgatható meg:

Murányi-Kovács Anita és Oláh Gábor

Nincs változás a fennálló rendelkezésekben

2021. április 7-én ülésezett egyházunk operatív tanácsa, és áttekintette a jelenlegi járványügyi helyzetet, a különféle kormányzati intézkedéseket és a védőoltások folyamatát. A gyülekezetek adatszolgáltatása alapján megállapította, hogy a közösségek 2/3-ában most is vannak fertőzöttek, és sajnos szomorú veszteségek is. Együttérzésüket, szeretetüket fejezik ki – ezúton is – az érintett családok, gyülekezetek felé.

Felelősségteljesen mérlegelve mindezeket jelenleg nem látja indokoltnak az operatív tanács, hogy változtasson a hatályos rendelkezéseken, illetve kéréseken.

A testület legközelebb április 19-én ülésezik.

Az operatív tanács nevében az MBE elnöksége

Rádiós istentisztelet-közvetítés Gyuláról

2021. április 11., vasárnap 10:04
Istentisztelet-közvetítés a Gyulai Baptista Gyülekezetből a Kossuth rádión.
Igét hirdet: Merényi Zoltán lelkipásztor.

A közvetítés visszahallgatható a Kossuth rádiómédiaklikk oldalán.

A költészet feladata

A költészet a hitélet erős eszköze

„Amikor együtt vagytok, mondjatok zsoltárokat, himnuszokat és Lélektől ihletett dalokat!” (Ef 5,19; Simon Tamás fordítása)

Meg szokták különböztetni a vallás, a tudomány és a művészet nyelvét. Ha ugyanarról a jelenségről is szólnak (pl. a megtérésről), ezt különböző módon teszik: a vallás egy bizonyságtételben (vallomásban), a tudomány a teológiában, a művészet egy elbeszélésben, versben. Együtt a megtérésnek, a lelki életnek egy mélyebb, gazdagabb értelmét képesek nyújtani. A vers képes a hitéletet elmélyíteni és gazdagítani. Ezért találkozunk a Bibliában is költői művekkel. Ilyenek például a Zsoltárok könyve, az Énekek éneke, a próféták egyes beszédei, az Újszövetség himnuszai. A régebbi hagyományban többnyire énekelve vagy hangszeres kísérettel mondva adták elő, mindamellett, hogy a következő korok elmélkedő vagy liturgikus olvasmányává is vált. A Zsoltárok könyvét a Biblia verseskönyvének is nevezhetjük. Magyar baptista gyülekezeteink másokhoz képest – hogy tudatosan-e vagy ösztönösen, nem tudni – sokkal hamarabb felismerték a versolvasás és versmondás jelentőségét a hitéletben.

De mitől vers valami?

A vers a köznapi beszédnél összeszedettebben, pontosabban, árnyaltabban, kifejezőbben, inspirálóbban képes közölni a gondolatokat és érzéseket. Ehhez a vers gyakran használja ezeket az eszközöket: szóképek (megszemélyesítés, hasonlat, allegória stb.), egyéni szófordulatok, tömörítések, a szokottól eltérő mondattani szerkezetek, ritmus, dallam, rím stb. A vers ezáltal új vagy mélyebb gondolati és érzületi útra segít bennünket.

A vers és a baptisták

A magyar baptista istentisztelet egyedülálló az egész világon abban, hogy mindig helye volt benne a költészetnek. Nem csupán énekeltük a verseket, hanem mondtuk is. Ezt a gyakorlatot bizonyára segítette a gazdag magyar verstermés. A magyarság versszeretetét pedig minden bizonnyal a mindennapi nyelv gazdag képvilága bátorította. A névtelen versírók több mint 200.000 népköltést és népdalt hagytak ránk. Ez a mennyiség európai viszonylatban egyedülálló.

Tudjuk azt, hogy „nyelvében él a nemzet”. Nyelvünk pedig szinte végtelen mértékben kínálja számunkra a valóság jelenségeinek képi megfogalmazását. Csak néhány példa:

tengerszem, sutba dob, áriázik, szakadatlanul stb. Ez a gazdagság ösztönzi a hívő lélekből előtörő gondolatok, érzületek és vágyak versbe öntését. A magyar baptista lélek kezdettől fogva szerzett énekeket, költött verseket, s ezeket közreadta szóban és írásban egyaránt.

A vers – ugyanúgy, mint a zene – a maga eszközeivel segíti a hívő lelket, hogy jobban meg tudja ragadni szívével az igazságot, magát Krisztust.

A költészet nem más, mint az igazság szépen becsomagolva. A szépsége kívánatossá teszi, ezért elfogyasztjuk, az igazsága pedig ekkor kezd hatni bennünk. Így dolgozik az ige a költészet eszközén keresztül bennünk.

Miért más szavaival mondjuk el?

Költők és írók szövegei gyakran úgy képesek egy-egy életérzést, tapasztalatot, belső állapotot, döntő felismerést megfogalmazni, hogy megfoghatóbbá, s ezért átélhetőbbé teszik azokat számunkra. „Én ezt így soha nem tudtam volna megfogalmazni!” – mondjuk egy-egy találó versnél vagy versidézetnél. A versek rólunk szólnak: a költő a mi örömünket, vágyunkat, bánatunkat, fájdalmunkat és hitünket formálja szavakba. A vers hitünk, lelkünk megvallása, és ily módon út más emberek szívéhez is. A versmondás segíti a kommunikációs készség fejlődését, mélyíti az önismeretet, oldja a gátlásokat, növeli az együttérzés képességét, és olthatatlan vágyat ébreszt Isten iránt. Ezért mondta sokszor Kányádi Sándor: Vers az, amit mondani kell.

Kivételes kincsként érdemes őrizni a hitéletben a versolvasás-versmondás gyakorlatát. Felbecsülhetetlen gazdagsággal szolgálja meg.

Háló Gyula

Jelentős adománnyal segített a magyar női kézilabda válogatott

7 millió forint adománnyal csatlakozott az olimpiára kijutott magyar női kézilabda-válogatott, a szakmai stáb és a Magyar Kézilabda Szövetség szakági vezetősége a Baptista Szeretetszolgálat gyűjtéséhez, amelyen a nemzeti csapat és a szervezet egy Eger környéki családot támogat.

A hétgyermekes famíliában súlyos tragédia történt: az anyuka veszélyessé vált állapota miatt mélyaltatásban, császármetszéssel szülte meg hetedik gyermekét, majd lélegeztetőgépre került, és életét vesztette. Férje, Zsolt egyedül maradt a gyerekekkel. A magyar válogatott felajánlása mellett Kovacsics Anikó csapatkapitány egy, az együttes által aláírt mezt bocsátott jótékonysági licitre a család megsegítésének érdekében.
Ha teheti, támogassa ön is Zsoltot és gyermekeit, és licitáljon Kovacsics Anikó csapatkapitány 8-as számú, dedikált mezére, segítve ezzel a félárván maradt kicsiket!

További részletek, licit itt:

https://www.vatera.hu/jotekonysagi-licit-a-magyar-noi-kezilabda-valogatott-altal-alairt-mez-3028278773.html

A licitáláson kívül egyéni adományozásra is van lehetőség az alábbi bankszámlaszámokon:

UniCredit: 10918001-55555555-55555555 vagy OTP Bank: 11736082-20054403-00000000
Közlemény: Zsolt és gyermekei

Felebarát magazin 2021. március

Megjelent a Felebarát magazin legújabb száma.