Kezdőlap Blog Oldal 388

Virágvasárnapot ünnepelünk

freepik.com

Megemlékezünk arról, hogy Jézus éljenző, hozsannázó tömeg kíséretében bevonult Jeruzsálembe, hogy azután öt nappal később keresztre feszítsék a világ bűneiért, az én bűneimért, a te bűneidért.

Virágvasárnap előtt azonban Jerikóban történt valami.

Egy vak koldus ült a Jeruzsálem felé vezető út szélén alamizsnáért könyörögve. Amikor megtudta, hogy Jézus közeledik az úton, az alamizsnát félrelökve kiáltozni kezdett:

Jézus, Jézus, Dávidnak Fia, könyörülj rajtam!

Néhányan ugyan csitították, hogy ne zavarja a Mestert, de Jézus meghallotta a kiáltozását, és megállt.

Mások biztatni kezdték a koldust: Kelj föl, hív téged!

És ekkor történt valami: Jézus meggyógyította a vakot!

2000 év telt el azóta, de ez ma is megtörténhet, akár itt, Magyarországon is.

Ülünk az élet zajos országútján, és alamizsnáért könyörgünk. Várjuk, hogy nyitott markunkba szeretetet, megértést dobjanak. Hogy észrevegyenek, elismerjenek. Hogy mi is legyünk valakik.

De pénz helyett sokszor csak kavicsot, szeretet helyett gúnyt, megértés helyett megvetést kapunk. Vagy átnéznek rajtunk, mintha ott sem lennénk.

És vakok vagyunk. Nem fedezzük fel a csodálatosan működő univerzumban, a természet csodáiban a tervező, teremtő és fenntartó erőt, a mindenható Istent, mert a bűn és a modern ideológiák elvették istenlátásunkat.   

Vakok vagyunk. Nem látjuk a teremtett világ szépségeit, a virágokat, madarakat, a felhős égboltot, mert csak a kalapunkba dobott pénz csengése tölti be a szívünket.   

Vakok vagyunk. Nem látjuk meg a másik emberben a testvérünket. Nem fedezzük fel a hajlott hátú öregasszonyban édesanyánkat, nagymamánkat, a kérges kezű, barázdált arcú öregemberben édesapánkat, nagypapánkat.

Vakok vagyunk. Még a hozzánk hasonló koldusokat sem vesszük észre, nem látjuk az éhezőket, a mezíteleneket, a foglyokat. Közömbösen megyünk el a hajléktalanok mellett.

De kereszténynek valljuk magunkat, és szigorúan böjtölünk. Pedig az Isten szerinti böjt meglátogatni az özvegyeket és árvákat, felkarolni a szegények ügyét, és az igazság mellett kiállni.

Jézus, Jézus, Dávidnak Fia, könyörülj rajtunk!

De ma történhet valami!

A megfeszített és feltámadt Krisztus Szentlelke által ma is köztünk jár és megszólít téged. Látja keserűségedet, látja vakságodat, és azt akarja, hogy láss.

Lehet, hogy már többször elindultál Jézus felé, de mindig akadt valaki, aki visszahúzott: „Ne foglalkozz Istennel, jó vagy így, ahogy vagy! Miért akarsz más lenni, mint mi? Ne akarj a vak, koldus seregből kilógni!”

Ne hallgass ezekre a hangokra, nekik az a jó, ha vak és koldus maradsz.

Ne felejtsd el, virágvasárnap közeledik, és Jézus Jeruzsálem felé tart!

Nem kell többé alamizsnáért könyörögnöd embertársaid felé, mert az élet Ura, Jézus Krisztus közeledik feléd. Ő élettel és reménységgel tölti meg szívedet.

Kelj fel, indulj el, ő hív téged, és megtörténik a csoda (Lk 18,35.40–43)!

A meglátogatás ideje

Brady Leavell https://unsplash.com/

„Amikor közelebb ért, és meglátta a várost, megsiratta, és így szólt: »Bár felismerted volna ezen a napon te is a békességre vezető utat! De most már el van rejtve a szemeid elől. Mert jönnek majd reád napok, amikor ellenségeid… nem hagynak belőled követ kövön, mert nem ismerted fel meglátogatásod idejét.«” (Lk 19,41–44)

A Szentírásban Jeruzsálem városa gyakran az egész választott népet szimbolizálja. Ez a maroknyi nemzet soha nem volt nagy világbirodalom, mégis a Teremtő akarata szerint sokszor „körülötte forgott a világ”, az utóbbi évtizedekben pedig egyre gyakrabban forrott is körülötte a világ. Isten igéje kijelenti, hogy az utolsó napokban, az antikrisztusi korban ez a forrongás el fogja érni a csúcspontját, és akkor jelenik meg a Bárány, aki az akkori Izrael maradéka számára már nem az ács fia lesz, hanem királyoknak Királya és uraknak Ura.

Az első virágvasárnapon is ő volt „a Király”! Őt nem kellett megválasztani, felkenni, mert ő az Isten választottja és Felkentje, akit szeretett népéhez küldött mint a megígért Messiás-Királyt. De a választott nép – kevés kivétellel – annyira el volt foglalva a saját bajaival, hogy vakok voltak felismerni Istennek azt a könyörülő irgalmát, amellyel meglátogatta őket a felkelő fény a magasságból (Lk 1,78).

Nem ismerték fel, hogy – vallásos kortársaival szemben – a Fiú az Atya akaratát kereste és cselekedte, hogy minél inkább megdicsőítse azt, aki elküldte őt (Jn 17,4). Neki nem a saját boldogulása és dicsősége volt az életcélja, hanem az emberek megmentése úgy, hogy közben teljesüljön az Atya akarata. Jeruzsálem nem fogadta el Jézus bizonyságtételét az Atyáról, sőt, még a „messiási csodák” sem győzték meg a Messiást áhítozó keménynyakú, világtalan népet és vezetőit. Joggal vetődött fel ismét az ősi kérdés: „Mit kellett volna még tennem szőlőmmel, amit meg nem tettem?” (Ézs 5,4) A szívet szorongató eredmény: „meglátta a várost, megsiratta… mert nem ismerted fel meglátogatásod idejét.”

Évezrednyi távlatból könnyű megállapítanunk másokról, hogy mennyire „benézték” a meglátogatás idejét.

De ne gondoljuk, hogy csak akkor és csak Jeruzsálemhez közeledett ezzel a különös mentő szeretettel és kegyelemmel az ég és föld Ura! A „meglátogatás ideje” ma is valóság: felismerhető, elutasítható, de a döntés felelősséggel és következményekkel jár. Ma a nagy kegyelem korszakában élünk, amikor Krisztus keresztáldozatát bárki elfogadhatja, hogy örök kárhozat helyett örök üdvösséget nyerjen. Ebben a kegyelmi korszakban is látnunk kell az Ige alapján (pl. Pál apostol megtérése, a szerecsen komornyik története vagy a hét gyülekezet), hogy az egyes ember és a gyülekezetek életében is időnként különös nyomatékkal jelenik meg Isten megtérésre, megbékélésre, megújulásra hívása, azaz „a meglátogatás ideje”.

Hogy mennyire valóságosan és félreérthetetlenül jelenik meg olykor-olykor Isten felszólítása az ember számára a „hétköznapokban”, arra számomra – saját életemen kívül – gyerekkori szomszédunk, Károly bácsi példája a legmegragadóbb és legemlékezetesebb.

Photo by Avel Chuklanov on Unsplash

Photo by Avel Chuklanov on Unsplash

Ez napjaink története, nem a régmúlt, nem mese.

Károly bácsi erős, az egészségtől majd kicsattanó, fölöttébb nem iskolázott, de józan gondolkodású, ügyes ember volt. Tehergépkocsi.vezetőként kezdte az akkori termelőszövetkezetben, majd később ő lett az elnök sofőrje. Ezzel a státusza, a kapcsolati rendszere és a befolyása is minőségileg magasabb szintre emelkedett. Családja jó, majd egyre jobb anyagi körülmények között élt. Gyerekként szerettem és tiszteltem Károly bácsit. Kedves ember volt, jószívű, emellett ügyes, kreatív, jó gazda volt, ugyanakkor egy kis vagányság és huncutság sem hiányzott belőle. Néha a serdülő fiaival még birkózni is láttuk a friss szalmában, nem volt ellenére a tréfálkozás, alapjában véve jókedvű ember volt, optimistán élvezte az életet. Mivel nagyon jó szomszédságban éltünk, nem volt ritka, hogy átmentünk egymáshoz segítséget kérni vagy éppen segíteni, de még egymás speciális főztjét is megkóstoltuk. Egyszer egy ilyen kóstolást követően a konyhánkban beszélgettek a szüleim Károly bácsival. A szó egy idő után az Istennel való kapcsolatra, az élet nagy dolgaira, a bűnre, a megtérésre és az örökkévalóságra terelődött. Előfordult ilyen korábban is, de bennem ez a bizonyságtétellel fűszerezett beszélgetés egy életre szóló nyomot hagyott (pedig alig múltam 10-12 éves, és még nem tértem meg). Édesanyám a beszélgetés közben – már akkor is úgy láttam, hogy Isten Szellemétől eredő komolysággal és határozottsággal – azt mondta: „Károly, neked meg kell térned, különben elkárhozol!” Károly bácsi is érezte, hogy ezt most nem lehet félvállról venni. A szokásos mentegetőző válasz általában az volt, hogy „van nekem jó vallásom”, „a papok is megérik a pénzüket, nem különbek a többi embernél”, „a templomba járás csak az öregasszonyok dolga”, „most nem érek rá, hogy megtérjek, még sok egyéb dolgom, tervem van”. A közhelyek felsorolását követően Károly bácsi egy kis szünetet tartott, maga elé meredt, majd édesanyámra nézett és azt mondta: „Jolán, ha nyugdíjas leszek, majd akkor megtérek!” Hangsúlyozom, hogy megtéretlen gyermek voltam akkor, de a beszélgetés komolyságában a szememben ez egy ünnepélyes ígéretnek számított. Persze édesanyám figyelmeztette, hogy senkinek nem garantált a holnapi nap sem, nemhogy a nyugdíjaskor elérése, de Károly bácsi ragaszkodott az eredetileg kitűzött „határidőhöz”.

Ezt követően az élet haladt a maga útján, én a tanulmányaim miatt elkerültem otthonról, már szinte csak vendégként jártam haza. Egy ilyen alkalommal édesanyám megkért, hogy menjünk át a szomszédba, mert Károly bácsi felesége (ő is Jolán volt) súlyos beteg, és szeretné, ha együtt olvasnánk Igét és imádkoznánk.

Nem volt ez szokás náluk, de a bajban sokan keresik Istent, ha úgy tűnik, hogy más már nem tud segíteni. Jolán néni csodálta, hogy honnan ismerem olyan jól a Bibliát, ha nem teológiát tanulok, de sajnos a lényeget, az Ige átütő hatását nem láttam a szívében (a valóságot csak az Úr látta). A „meglátogatás ideje” hamar elérkezett Károly bácsi életében, ugyanis rövid időn belül, fiatalon elveszítette a feleségét. Isten nemcsak ezzel a gyásszal látogatta meg, hanem két fia korai halálával is. Mindketten fiatalon haltak meg, egyiküknek már családja is volt. De a „meglátogatás ideje” volt az is, hogy Károly bácsinak lett egy nagyon kedves második felesége, akivel nagy szeretetben, békében, egymás családját is elfogadva, szépen éltek hosszú éveken át, egészen Károly bácsi haláláig. Nővéremnek többször is áradozva beszéltek az életükről, a feleség gyermekeinek sikereiről és az egyéb közös örömökről. Eközben persze Károly bácsi nyugdíjas lett, távolabbi városba költözött, de arról nem hallottam, hogy megtért volna. Vajon elfelejtette az ígéretét? Nem ismerte fel a „meglátogatás idejét” a betegségben, a gyászban, az örömben? Édesanyám halálát követően eszembe jutott ismét az a bizonyos konyhai beszélgetés Károly bácsi ígéretével a megtéréséről. Évekig imádkoztam, hogy az Úr adjon alkalmat a Károly bácsival való találkozásra, hogy bizonyságtételben emlékeztessem régi ígéretére. Erre a találkozásra emberileg igen kis esély volt, hiszen nagyon messze laktunk egymástól, és a szülőfalunkba – ahol leginkább összefuthattunk volna – mindketten egyre ritkábban mentünk haza. Ennek ellenére tudtam, hogy ha az Úr akarja, és engem akar felhasználni eszközként Károly bácsi felé, akkor neki semmi sem lehetetlen. Isten akarata azonban más volt. Károly bácsinak 90 év kegyelmi időt adott ebben a földi életben – amelyből 30-nál is több nyugdíjas év volt –, és néhány éve meghalt. Adott neki hívő szomszédokat, átnyújtotta neki édesanyámon keresztül az örök életre szóló félreérthetetlen meghívót, meglátogatta jóléttel, betegséggel, gyásszal és hosszú, békés nyugdíjas időskorral, de Károly bácsi nem ismerte fel a „meglátogatás idejét”.

Károly bácsi gondolkodásmódja nem új a nap alatt. Úgy gondolkodott a megtérésről, mint a legtöbb megszólított (vallásos) bűnös: majd megtérek, ha akarok – és akkor, amikor én akarok! Bár szerinte nagyon jó vallása volt, de volt egy nagyon rossz istenképe. Azt gondolta, hogy Károly szabja a feltételeket, Isten pedig alkalmazkodik azokhoz. Az ő vallása megengedte, hogy ha csak nyugdíjaskorában lesz kedve megtérni, akkor addig azt tesz, amit ő akar. Ő is „benézte” a meglátogatás idejét, mint Jeruzsálem. Elfelejtette, hogy nem akkor térünk meg, amikor akarunk, hanem akkor, amikor annak a teremtő Isten végzése szerint itt van az ideje. Nem vette komolyan, hogy senki nem jöhet az Úr Jézushoz, csak ha az Atya vonja (Jn 6,44), és az üdvösség napja ma van (Zsid 4,7), nem nyugdíjba vonulás után. Csak az Úr tudja, hányszor kereste, szólítgatta még Károly bácsit a „meglátogatás idején”. De úgy tűnik, hogy nem küldött még egy „Jolán”-t, aki nyugdíjaskorában emlékeztette volna az Úr előtt tett ígéretére, sőt, a Jolán fiának sem engedte meg, hogy még egyszer utoljára bizonyságot tegyen neki.

Nem úgy írom ezeket a sorokat, mint Isten kegyetlen ítéletének a történetét Károly bácsi élete felett, hanem ellenkezőleg: Isten határtalan, végtelen kegyelmét és türelmes szeretetét Károly bácsi életében, a meglátogatás szinte kiapadhatatlan idejével. A határtalan kegyelem áradásának Károly bácsi vetett véget azzal, hogy nem engedelmeskedett annak idején a kegyelmes Isten megtérésre hívásának.

Van néhány megdöbbentő közös vonás Jeruzsálem és Károly bácsi esete között: mind a kettőnek nagyon jó vallása volt, mindkettőjüknek volt valamilyen istenképe, és egyikük sem ismerte fel a „meglátogatás idejét”.

Tanuljunk elsősorban az Igéből, de az életünk eseményeiből is: a virágvasárnap figyelmeztetése nem csupán az év egy szép ünnepnapjának az üzenete, hanem megtérésre, megújulásra intő folyamatos „hétköznapi” lecke hívőknek (vallásosoknak) is!

Újrainduló misszió Pestlőrincen

Pestlőrinci plántálásra rendelt ki négy családot a Vecsési Bárka Baptista Gyülekezet azzal a céllal, hogy Budapest XVIII. kerületében ismét legyen egy missziós lelkületű baptista gyülekezet.

A plántálás  központja a pestlőrinci imaház, ahol a missziós munka már meg is kezdődött. A plántálók elsősorban nem imaházként tekintenek a gyülekezeti épületre, hanem egy hitéleti, kulturális és közösségi centrumként, ahol az emberek közösségi rendezvényeken keresztül kerülhetnek közel Istenhez és a Jézusban hívők közösségéhez. Az evangélium hirdetése nemcsak a négy fal között zajlik majd, hanem a helyiek által közkedvelt közösségi tereken is.

A plántáló csoport az imaszolgálatot is elkezdte, amit az egyház munkatársai által életre hívott Efezusi Imasereg imamozgalom elvei szerint végeznek.

Az istentiszteleten a Vecsési Bárka Baptista Gyülekezet elöljárói imádkoztak a plántálásban aktív szerepet vállaló családokért. A plántálói csapat mellett Téglási Lajos lelkipásztor, az elöljárók, valamint a gyülekezet számos tagja is részt vesz a pestlőrinci szolgálatban. 

A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy a pestlőrinci imaházban jelenleg is telt házas istentiszteleteket tart vasárnaponként 11 órai kezdettel az erdélyi gábor cigány baptista gyülekezet Gábor Rupi lelkipásztor vezetésével. A roma testvérek is örömmel készek segíteni a helyi gyülekezet újraindításában. 

A pestlőrinci gyülekezeti ház az ukrán háborús helyzet elől menekülő családoknak is otthont adott az elmúlt hónapban. A menekülteknek a vecsési gyülekezet nyújtott segítséget szállás biztosításával, élelmiszer-adományokkal és továbblépési lehetőséggel. A karitatív munkában a vecsési gyülekezet mellett részt vett a Magyarországi Baptista Egyház, a Baptista Szeretetszolgálat, a BTESZ, az erdélyi gábor cigány gyülekezet, a XVIII. kerületi önkormányzat és a Dorkász Szolgálat Alapítvány is.

Virágvasárnaptól húsvétig kiadvány

Szeretettel küldjük a Baptista Pedagógiai Intézet kezdeményezésére a Budapesti Innovatív Technikum, Gimnázium és Szakképző Iskola kiadványszerkesztést tanuló diákjainak közreműködésével létrejött „Virágvasárnaptól húsvétig” kiadványt, mely húsvéti társasjátékkal bővített.

Három verzióban letölthető és felhasználható:

Társasjáték:

Jusson el minden baptista intézményben tanuló diákhoz, pedagógushoz, családjaikhoz, gyülekezetekhez a kiadvány, az üzenet! 

Könyvajánló – Papp Román: A viharlámpa fénye

Felelősség, hit, barátság, szerelem

Add tovább a kalandot!

„Az a jó, hogy ez a könyv Magyarországon játszódik, magyar fiatalokkal, a mai világban. Vannak őszinte beszélgetések, rivalizálás, elköteleződés, bocsánatkérés és megbocsátás. Végre volt kaland és hús-vér főhősök, akik kicsit rám is hasonlítanak vagy a barátaimra.”

Magyarországon járt az Európai Baptista Szövetség főtitkára

Április 4–7. között látogatást tett Magyarországon Alan Donaldson, az EBF 2021-ben megválasztott főtitkára (korábban a Skóciai Baptista Szövetség vezetője), aki ebben a tisztségében először járt hazánkban.

A munkalátogatás során tájékozódott a baptistáknak az ukrajnai menekültek között végzett szolgálatáról és arról, hogyan tudnak bekapcsolódni rajtunk keresztül a megsegítésükbe. Papp János egyházelnökkel és a vezetőkkel közösen áttekintette a Magyarországi Baptista Egyház működését.

Megtekintette a Baptista Szeretetszolgálat BOK-csarnokban folyó munkáját, illetve látogatást tett a Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnáziumban és a Veritas Collegiate Academy Budapestben, ahol ukrajnai diákokkal is találkozott.

AlapVető 2022. március

Márciusi számunk leginkább a szomszédunkban zajló orosz–ukrán háborúval foglalkozik. Sok magánszemély és szervezet amellett, hogy követi az eseményeket, tevőlegesen is részt vesz a segítésben, anyagi hozzájárulással vagy önkéntes munkával.

Hírlevelünk célja is az, hogy korrekt információkat továbbítsunk, és bátorítsunk mindenkit a segítésre. Bemutatjuk néhány szociális fenntartónk – a Baptista Szeretetszolgálat, a Baptista Tevékeny Szeretet Misszió Alapítvány és a Baptista Menedék Alapítvány – erőfeszítéseit, és azt, hogy mi magunk milyen személyes tapasztalatokat szereztünk, miközben Tiszabecsen önkénteskedtünk.

Az igei gondolatok ezúttal Szommer Hajnalka egyik korábbi, de ma is aktuális írása nyomán születtek.

SZÍNEK – III. országos baptista Ki mit tud?

Négy év elteltével – a pandémiás helyzet okozta halasztás miatt – 2022. március 26-án ismét az Illéssy Sándor Baptista Középiskola szervezésében került megrendezésre a SZÍNEK – a baptista középiskolák III. országos Ki mit tud? vetélkedője. A versenyfelhívást a Baptista Szeretetszolgálattal közösen tettük közzé a tanév elején a középfokú iskoláink számára. Ezen iskolák közül 13 intézmény fogadta el a meghívást, és gyűlt össze a kisújszállási Vigadó Kulturális Központban.

A nemes megmérettetés délelőtt 9 órakor kezdődött a Nagykunság legszebb rendezvénytermében. Köszöntőt mondott a vendéglátó iskola részéről Toldi Attila igazgató, majd Kisújszállás város képviseletében dr. Kovács Tibor alpolgármester, a fenntartó részéről pedig Szász Veronika területi oktatási igazgató osztotta meg ünnepi gondolatait a versenyzőkkel és a közönséggel. 

A rendezvény jó hangulatához hozzájárult a két műsorvezető kolléga – Perneki Adél és Hajdu-Ráfis Tamás – közvetlen és vidám stílusa is.

Az élőprodukciókat mintegy háromórás időtartamban, a kategóriákat váltogatva láthattuk a színpadon, majd a diákok által készített rövidfilmeket tekintettük meg. A képzőművészet és a fénykép kategóriába érkezett alkotásokat szépen rendezett kiállítás formájában lehetett megnézni a Vigadó előcsarnokában.

Összesítve 130 tanuló versenyművét élvezhettük (egy tanuló több alkotással is nevezett), melyből 34 élőprodukciót láthatott a lelkes közönség:

  • vers és próza kategóriába 12,
  • hangszer kategóriába 9,
  • tánc és mozgás kategóriába 6,
  • ének kategóriába 5,
  • stand up és színpadi jelenet kategóriába 2 nevezés érkezett ebben az évben.

A művészeti alkotások közül a fényképek száma 33 volt, képzőművészet kategóriába 54 nevezés, míg a média és rövidfilm kategóriába 4 nevezés érkezett.

A helyezést elérők oklevélben és értékes tárgyjutalomban részesültek. Az összesítésben a legjobb iskola vándorkupát vihetett haza, amelyet a következő versenyig az Addetur Baptista Gimnázium, Technikum és Szakiskola őriz Budapesten.

Külön dicséret illeti a közönséget is! Csodálatos és nagyon megható volt átélni, ahogyan a diákok tudnak örülni mások sikereinek. Ritka az olyan verseny, ahol ennyi önzetlen szeretettel találkozik az ember.

A már évek óta sikeres Illéssy Gasztro Kupa – országos ételművészeti verseny mellett ez a másik olyan volumenű rendezvény, ahol az iskola dolgozói közössége és diákjai újból bebizonyították, hogy nem véletlenül mondhatjuk el magunkról: az Illéssy több, mint iskola. Köszönet a szervezésben és rendezésben részt vevő kollégáknak, akik mindent megtettek azért, hogy ez a művészeti seregszemle a lehető legjobb színvonalon tudjon megvalósulni.

Toldi Attila igazgató

A részt vevő iskolák:

1)      Addetur Baptista Gimnázium, Technikum és Szakiskola

2)      Baptista Alapfokú Művészeti Iskola

3)      Baptista Szeretetszolgálat EJSZ Széchenyi István Gimnáziuma és Technikuma

4)      „Budapest” Baptista Szakiskola és Sportiskola

5)      Csuha Antal Baptista Általános Iskola, Gimnázium, Technikum és Szakképző Iskola

6)      Diószegi Sámuel Baptista Technikum és Szakképző Iskola

7)      EURO Baptista Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium

8)      Kovács Pál Baptista Gimnázium

9)      Kőrösi Csoma Sándor Két Tanítási Nyelvű Baptista Gimnázium

10)  Nagykun Baptista Oktatási Központ Általános Iskola, Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium Illéssy Sándor Technikum és Szakképző Iskola Tagintézménye

11)  Nagykun Baptista Oktatási Központ Általános Iskola, Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium Kossuth Lajos Gimnáziuma

12)  Széchenyi István Baptista Technikum, Szakképző Iskola és Gimnázium

13)  Szegedi Baptista Gimnázium és Technikum


Az eseményről készült fotók megtekinthetőek a következő linken: KATT

Egy különleges találkozás

Egy szerda esti bibliaóra után megcsörrent a telefonom, egy ismeretlen szám hívott, és mikor felvettem, egy ukrán testvér szólalt meg benne (Natália Cifrinjec). Segítséget kért nyolc ukrán menekült számára, akik Gyula felé tartottak. Elmondta, nagyon fáradtak és szeretnének egy éjszakát megpihenni városunkban, tudnánk-e ebben segíteni. Gyorsan felhívtam a város szociális vezetőit, és azonnal rendelkezésünkre bocsátottak egy vendégházat.

Közben megérkeztek a vendégeink. Egy baptista lelkipásztor és családja ült a két autóban. Mariupolból indultak négy nappal korábban. Abból a városból, amelyről szinte mindennap hallunk a hírekben, ahol a leghevesebbek a harcok, ahol szinte már a földdel tették egyenlővé a háború előtt félmillió lakosú települést. Alexander Nagirnyák egy lelkes, négyszáz tagú gyülekezetet vezetett. A háborúban néhány hét alatt szétlőtték városát, az imaházat, az otthonukat. A közösség nagy része már korábban elmenekült, ők az utolsók között hagyták el a települést. Szinte mindent elvesztettek, a jövőjük bizonytalanná vált. Németország felé tartottak, ott él valamelyik rokonuk.

Mikor beléptek az imaházba, a lelkipásztor felesége odalépett a zongorához, és elkezdte játszani a Nagy Istenem, ha nézem a világot kezdetű éneket. Az egész család fennhangon énekelte ukránul. Olyan bizonyságtétel volt ez számomra, amellyel ritkán találkozom. Új értelmet kapott ez a sokszor énekelt dicséret. Lehet bármilyen reménytelen is a helyzet, tombolhat a sátán körülöttünk, akkor is Isten az Úr, az ő kezében van az irányítás, és ez ad reményt, ebben van a hívők kapaszkodója. A végén egymásért imádkoztunk. Különösen megható volt, hogy Alexander nem magáért, nem a háborúért, hanem értünk, gyulaiakért könyörgött.

Az a néhány perc, amit ezzel a családdal együtt tölthettem, örökre emlékezetes marad!